2007. június. 15. 12:27 Utolsó frissítés: 2007. június. 15. 07:05 Autó

Idén is a multik mentik meg a flottapiacot

Az általános újautó-piaci visszaesésnél kisebb mértékben, de szűkül a hazai flottapiac is. Egyes piaci szereplők még kisebb mértékű növekedést is elképzelhetőnek tartanak, de a legtöbb helyen stagnálásról vagy néhány százalékos csökkenésről számoltak be.

A magánszektoron belül a kis- és középvállalkozások (kkv) inkább kitolják a flottacserét, tovább futtatják autóikat. Az állami megrendelések is visszaestek, de a többéves keretszerződések részeként azért százas nagyságrendű flottaeladások is előfordulnak. A multinacionális vállalatok jelentik a kivételt: ott a megszokott módon, három-négy évente vagy adott kilométerfutást követően lecserélik az autókat. Igaz, már ritkább, hogy egyben vennének nagy flottát a multik, de a többnyire márkahű megrendelők a folyamatos cserékkel biztos piacot jelentenek az autós cégeknek. 

Flottaértékesítésen nem mindenhol ugyanazt értik: van, ahol minden olyan autót ide sorolnak, amit cég vagy akár egyéni vállalkozó vásárol, van ahol három vagy öt autótól beszélnek flottáról, de akad olyan piaci szereplő is, amelyik a felhasználási célból indul ki, amikor flottáról esik szó. Piaci szakértők szerint a flottaeladásokban a Ford kicsivel vezet az Opel előtt, őket követi a Volkswagen, de az élmezőnyben van a Renault, a Skoda, a Peugeot, a Fiat és a Toyota is. 

A Ford népautója
A Fordnál a megszokott a 40 százalékot jelentik a flottaeladások az összértékesítésen belül. Kiss Barnabás, a Ford Közép- és Kelet-Európai Kft. flottaigazgatója szerint valószínűleg tartani tudják az egész éves 10 ezres darabszám körüli flottaértékesítési tervet. A Fordnál egyébként rövid ideig tartó markentingakciókban egy autó is flottának számíthat, de az egyautós flottavásárlásnál feltétel, hogy az ügyfélnek legyen legalább három másik autója is. Amúgy a legkülönbözőbb méretű flottákat értékesítik; főleg a kisebb flottás ügyfelekből van sok, viszont a nagy, több tucat, esetenként akár száz autót vásárló cégeknek jut az eladási darabszámok zöme. 

Tüttő László, a General Motors Hungary flottaértékesítési igazgatója elmondta: ők minden jogi személy nevére vásárolt autót üzleti célú felhasználásnak tekintenek. Ez tavaly Magyarországon a teljes újautó-eladásokból 76 ezer 500 volt. Míg 2007-ben a teljes piacon 10 százalékos a visszaesés, addig a flottapiacon időarányosan ugyanazok az eredmények, mint tavaly. Tüttő szerint ez azt jelenti, hogy a cégek még megveszik, ami kell az üzletmenethez. "Az Astra a legnépszerűbb flottaautónk, többnyire az 1,6-os benzinest viszik ABS-szel, klímával és magasabb, Enjoy felszereltséggel" – mondta el. 

© hvg.hu
A Porsche Hungária idén már 2500 flottaautót adott el. Érsek-Csanádi László, a cég közületi és nagybani értékesítési igazgatója szerint az állami és a magánszektor fele-fele arányban jelenik meg eladásaikban. A flottaeladások 40 százalékát közvetlenül a Porsche Hungária, 60 százalékát a márkakereskedők értékesítik. Előbbi 2007-ben 3000-3400 darab, utóbbi 4500-5000 darab lesz a tervek szerint. Több nagyobb tenderen is sikeresen szerepeltek az elmúlt időszakban, a határőrség például 500 autót vásárolt tőlük, de egy hároméves program keretében a rendőrség is ilyen nagyságrendben vásárol járőrautókat; ezek jellemzően Skodák.

A Renault-nál kis és nagy flottát különböztetnek meg 20 autó alatt és fölött. A 12 ezres idei összeladási terv 30 százaléka lesz flottaeladás, azaz 4000-4200 darab. Kohus Ádám, a Renault Hungária flottaértékesítési vezetője elmondta, hogy a kisebb flottáknál visszaesés van ugyan, de a nagyobbaknál nincs. A négyajtós és kombi Mégane a legnépszerűbb flottamodell, de területi képviselők a Clio Campust is kedvelik. Nemsokára érkezik a Laguna új verziója; az inkább lesz flottaautó Kohus Ádám szerint.

© hvg.hu
Turzó János, a Peugeot Hungária vállalati értékesítési vezetője elmondta, hogy náluk időarányosan a tervek szerint alakul a flottaértékesítés. Összértékesítésükből 30-40 százalék a flottaarány. Idén öt százalékos növekedést terveznek, többek között az új modelleknek köszönhetően. "Legnépszerűbb flottaautónk a 307-es, a 407-es és kisebb volumenben, de 607-est is ide sorolhatjuk" - mondta. A haszonjárművek közül a Boxer a legnépszerűbb. Hajdu Nóra, a Citroen Hungaria sajtófőnöke szerint céges vásárlóként náluk a kis és közepes vállalkozások a jellemzőek, de tendereken is indulnak. A flottaeladás a Citroen-eladásokon belül 10 százalék.

A Fiatnál nagy előny a flottapiacon a széles paletta, mondta Barta Barbara, a Fiat Magyarország PR-menedzsere. Haszonjárműben a Ducato a legkedveltebb, a 2,3-as Multijet dízelmotorral viszik a legtöbbet, de a Scudo is népszerű. Már a flottavásárlók is megkedvelték a 159-es Alfát.

Cikkünk folytatásához, amelyben az ázsiai márkák előretöréséről, a flottamenedzsment alá bevont autók számának gyarapodásáról lesz szó, kattintson ide.

 

Hirdetés
Itthon Bábel Vilmos 2025. január. 07. 14:32

„Azt mondta, el kellene mennem Indiába” – Orbán ájurvédikus gyógyító ismerőse Keralába közvetít ki magyar betegeket

Orbán Viktor egy indiai származású, Magyarországon élő ájurvédikus gyógyító oldalán tűnt fel az indiai Kerala államban, akiről azt mondja, ismeri, de azt már nem árulja el, honnan. Orbán azt is mondta: nem egészségügyi kezelés miatt utazott ki. Nem messze onnan, ahol a miniszterelnök nyaral, van egy ájurvédikus klinika, ahova az indiai ismerőse Magyarországról közvetít betegeket kezelésre. Felhívtuk a klinikát, és beszéltünk valakivel, akit a gyógyító oda közvetített volna kezelésre.