Két év múlva érkeznek a kínai autók Magyarországra
A Shanghai Automotive Industry Corp.
A Shanghai Automotive Industry Corp. (SAIC) leghamarabb jövőre kezdi meg autói értékesítését Európában – azaz két évvel korábban, mint ahogyan azt iparági megfigyelők várták. Kína legnagyobb autógyártója koreai leányvállalatának értékesítési hálózatán keresztül kínálja majd a Roewe-ket - a kínai gyártmányú járműveket így a SsangYong neve alatt vezetik be. A SAIC két lépésben valósítja meg európai stratégiáját: kezdésnek a SsangYong kereskedőkön keresztül értékesíti autóit, majd a második fázisban, 2010-től saját, SAIC-disztribúciós hálózatot épít ki.
A főbb piacokon, így a német, francia, brit és spanyol SsangYong kereskedőkkel már folynak a tárgyalások a SAIC-autók értékesítéséről. Az autógyártás és az ipar területén nemzetközi marketinggel, értékesítéssel és disztribúcióval foglalkozó holland vállalat, a Kroymans legkésőbb ez év végére 170 SsangYong forgalmazón keresztül kezdi meg a Roewe-ek értékesítését Németországban, Belgiumban, és Hollandiában. Milco de Vries, a Kroymans csoport működésért felelős igazgatója elmondta „Ez egy nagyszerű lehetőség volna a számunkra, mivel jelenleg is rendelkezünk SsangYong értékesítési hálózattal ezekben az országokban.”
A Koelliker Group, Olaszország legnagyobb privát importőre, szintén kínál majd Roewe-ket. A csoport szóvivője elmondta: „2009-ben, amint az autók SsangYong-féle dízelmotort kapnak, megkezdjük a Roewe-k értékesítését Olaszországban, Ausztriában, és Magyarországon.” Olivier Panissaud, a francia SsangYong termékértékesítési menedzsere nem erősítette meg a híreket, de leszögezte, hogy a múlt tapasztalatai alapján kitűnő gondolat egy új márkát egy, már meglévő értékesítési hálózaton keresztül bevezetni.
A madridi Berge Automocion tervei szerint jövőre, vagy legkésőbb 2009-ben kezdi meg a Roewe-k értékesítését Spanyolországban, Portugáliában, és Lengyelországban. A britekhez jutnak el legkésőbb az új autók: „Időbe kerül, amíg a jobbkormányos modellek is elérhetővé válnak” – mondta Ken Forbes, a SsangYong UK ügyvezető igazgatója. Noha az angol SsangYong még nem hozott döntést a Roewe-k értékesítésével kapcsolatban, Forbes hozzátette: „Egyértelmű, hogy rengeteg megtakarítás érhető el a SsangYong-gal történő együttműködés eredményeként.”
Az első Roewe, ami az európai piacon debütál, a sanghaji autószalonon bemutatkozó W2 alsó-középkategóriás szedán lesz – ami Kínában már az év végétől elérhető majd. Ez lesz egyébként a SAIC második személygépkocsija. Az elsőt, a Roewe 750 szedánt tavaly októberben dobták a kínai piacra. Ez a modell az alsó-felsőkategóriás Rover 75-re épül, melynek gyártási jogát a SAIC 2005 áprilisában vette meg az MG Rover-től. A W2 tervezésében számos volt Rover-mérnök dolgozott.
A SAIC egyébként közel egymillió járművet gyárt Kínában a Volkswagennel és a General Motors-szal karöltve. A tervek szerint 2010-re a gyártó évi 200 ezer saját márkájú autója gurul majd le a futószalagokról, ebből 50 ezret Európában és más nagy piacokon kíván értékesíteni.