© seat |
A motor 177 kW/240 LE teljesítménye hatásosan hangsúlyozza a márka technikai lehetőségeit, az új Leon Cupra azonban futóműve, felszereltsége, valamint aktív és passzív biztonsága tekintetében is tovább emeli a mércét kategóriájában. Szellemisége egészen a legkisebb részletekig versenyautót idéz, mégis kiválóan alkalmas a mindennapos használatra is. A Leon Cupra 2.0 TFSI erőforrása a Seat exkluzív konstrukciója. E rendkívül érdekes aggregát ugyanis a közvetlen benzinbefecskendezést turbófeltöltéssel kombinálja. A kiemelkedő 177 kW/240 LE teljesítmény érdekében a feltöltő kompresszor- és turbinaoldalát egyaránt megnövelték, a dugattyúkat és a hajtókarokat megerősítették, nagyobb átmérőjű szívószelepeket és új tervezésű hengerfejet építettek be.
© seat |
E módosításokkal a Leon Cupra olyan menetteljesítményeket produkál, amelyek kétségkívül méltóak a World Touring Car Championship (WTCC) sorozathoz: csúcssebessége 247 kilométer/óra, 6,8 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 kilométer/órás tempóra, és álló helyzetből 1000 méter megtételéhez mindössze 26,4 másodpercet igényel. Rugalmassági értékei szintén kiválóak: a Leon Cupra ötödik fokozatban 6,4 másodperc alatt gyorsít 80-ról 120 kilométer/óra sebességre, hatodikban ehhez mindössze 8,2 másodperc szükséges. A menetteljesítményekhez hasonlóan az átlagos üzemanyag-fogyasztás mutatója is kiválóan alakul, a 100 kilométerre szükséges csupán 8,3 literes értékkel.
Annak érdekében, hogy a Cupra sportos karaktere teljes mértékben kifejezésre juthasson, a kipufogóba új rendszert fejlesztettek ki. Ez egyedi, mélyen zengő hangzásról gondoskodik, amely az alsó fordulatszám-tartományokban is bőséges teljesítménypotenciált juttat kifejezésre. A különleges akusztikai élmény a jármű belsejéből éppúgy élvezhető, mint kívülről. A tervezők a fékberendezést is erősebbre és nagyobb teljesítményűre alakították ki. Mind a négy keréken nagyméretű (elöl 17 hüvelykes, 345x30 milliméteres) és belső szellőzésű féktárcsák gondoskodnak a kiemelkedő lassulásértékekről.
A kategóriája egyik legerősebb kétliterese (Oldaltörés)
© seat |
A Leon Cupra belső tere színtiszta versenyautós atmoszférát közvetít. Az integrált fejtámlával készült kagylóülések a pilóta és az első utas számára határozott oldaltartást kínálnak. A karosszéria oszlopait és a tetőt belül fekete kárpitozás borítja. A teljes utastérben a fekete szín dominál, tudatosan megszakítva a vörös, fehér és ezüst elemekkel, amelyek vizuális hatásukat a színkontraszt mellett sportos formaviláguknak is köszönhetik. Oldalnézetben a 225/40 méretű gumiabroncsokkal szerelt, 18 hüvelykes Orion keréktárcsák vonzzák a tekintetet, az öt kettős küllő mögött jól láthatóan tűnnek fel a brutális féktárcsák és a vörösre fényezett féknyergek. Az autó hátulja is jellegzetes Cupra, a Leon WTCC diffúzoros idomaira emlékeztető fekete alsó sávval és a fényes nemesacél ovális kipufogóvégekkel.
© seat |
5,73 kg/lóerő teljesítmény-tömeg arányával a legerősebb széria Seat szikrázó temperamentumú jármű, és óriási teljesítménytartalékokkal csábít. A 300 newtonméter maximális forgatónyomaték már 2200 percenkénti fordulatszámtól rendelkezésre áll. Jó hír a Seat fanatikusoknak, hogy az erőművészt elődjénél, a Leon Cupra R-nél egymillió forinttal olcsóbban lehet megvásárolni, alapára 7,211 millió forint, azaz lóerőnként harmincezer. Ha valaki ennyit nem szánna egy izomautóra, de szeretné minden nap átélni a Cupra nyújtotta extrém vezetési élményt, az egy különleges autót választhat. Az O.CT által tuningolt több mint 200 lovas Leon FRX leültetve, nyomtávszélesítéssel, turbónyomás-szabályzó szeleppel, sportlégszűrővel csupán 300 ezer forinttal drágább egy benzines FR-változatnál: 6,790 millió forint.