2006. december. 15. 13:33 hvg.hu Utolsó frissítés: 2006. december. 15. 13:29 Autó

Magyar csapat vezetheti Dakarba az első Opel Antarát

Szalay Balázs a kilencedik Dakarra készül, Bunkoczi László navigálásával a negyedikre, az Opel Antarával pedig az elsőre. A Portugáliából induló mezőny – 250 motoros, 187 autós páros és 88 kamionos trió - 16 nap alatt 8696 kilométert tesz meg, miközben átszeli a Nyugat-Szaharát.

© GM Media
Megtiszteltetés volt a csapat számára, hogy az idén először a német Opel Motorsport engedélyezte számára a gyári színek – vagyis az ezüst-sárga – használatát, sőt, megtervezte az Antara külsejét és a versenyruhákat is. Ezzel a magyar csapat még közelebb került az Opel Motorsporthoz, amely eddig csak a hivatalos gyári versenyzőknek (német túraautó bajnokság – DTM) adta meg ezt a kiváltságot.

Egy a Dakar rallyra készülő versenygép megépítéséhez normál esetben legalább fél évre lett volna szükség, ám a Szalay Dakar Team tapasztalt szervizcsapatának köszönhetően alig több mint két hónap alatt elkészült a 395 lóerős Antara (amelynek utcai változatát májusban mutatják be Magyarországon). Az autóban minden alkatrész vadonatúj, ám ilyen rövid idő alatt csak arra volt lehetőség, hogy a korábbi versenyautó építésénél szerzett tapasztalatokat, konstrukciós fejlesztéseket használja fel a csapat. A nagyobb konstrukciós átalakításokat a 2007-es idényre tervezi a szervizteam.

© hvg.hu
A Darázsi Zsolt, Szalai Norbert, Laklóth Aladár trió ezúttal is biztos hátteret nyújt a csapatnak – ha az autós párosnak bármilyen problémája adódik, a kamionból kaphat alkatrészeket és persze szervizsegítséget a viadal közben. Természetesen Darázsiék is versenyben lesznek, és tőlük is jó részeredményekre és végeredményre számíthatunk.




OPEL ANTARA

Súly: 2150 kg (pótkerekekkel és 50 liter üzemanyaggal)
Szélesség: 1999 mm
Magasság: 1886 mm
Hosszúság: 4720 mm
Futómű: elől független felfüggesztés, hátul merevhidas, kerekenként 2 Bilstein lengéscsillapító, Hypercoil spirálrugók
Rugóút: elől 250 mm, hátul 300 mm
Váltó: X-track szekvenciális, hatsebességes (speciálisan az Opel Antarába gyártva)
Kuplung: Tilton 3 tárcsás, 7 1/4 hüvelyk átmérőjű
Osztómű: X-track, egybeépítve a sebességváltóval
Benzintank: 450 literes biztonsági gumitank (1 literes napi tankkal)
Gumi: BF Goodrich G1, átmérő: 790 mm
Felni: Speedline 16 hüvelyk magnézium ötvözet
Felépítmény: karbon-kevlár, összesen 55 kg

Motorparaméterek
Típus: LS6 alumínium
Hengerűrtartalom: 5692 kcm, V8-as
Teljesítmény: 395 lóerő (szűkítővel)
Nyomaték: 510 Nm
Vezérlés: Motec M800
Speciális levegőszűkítő: 37.2 mm
Fogyasztás: 60 liter/100 km
Végsebesség: 186 km/óra
Gyorsulás: 7,8 másodperc alatt 0–100 km/órára

A 2007-es DAKAR RALLY
A részletes útvonalterv

Portugália
Január 6. Lisszabon – Portimao (össztáv: 495 km, ebből szelektív szakasz: 120 km)

Spanyolország
Január 7. Portimao – Málaga (össztáv: 500 km, ebből szelektív szakasz: 60 km)

Marokkó
Január 8. Nador – Er Rachidia (össztáv: 649 km, ebből szelektív szakasz: 252 km)
Január 9. Er Rachidia – Ouarzazate (össztáv: 679 km, ebből szelektív szakasz: 405 km)
Január 10. Ouarzazate – Tan Tan (össztáv: 775 km, ebből szelektív szakasz: 325 km)

Mauritánia
Január 11. Tan Tan – Zouerat (össztáv: 817 km, ebből szelektív szakasz: 394 km)
Január 12. Zouerat – Atar (össztáv: 580 km, ebből szelektív szakasz: 542 km)
Január 13.
Szünnap, Atar
Január 14. Atar – Tichit (össztáv: 626 km, ebből szelektív szakasz: 589 km)
Január 15.
Tichit – Nema (össztáv: 497 km, ebből szelektív szakasz: 494 km)

Mali
Január 16. Nema – Timbuktu (össztáv: 615 km, ebből szelektív szakasz: 516 km)
Január 17. Timbuktu – Nema (össztáv: 590 km, ebből szelektív szakasz: 571 km)
Január 18. Nema – Kayes (össztáv: 746 km, ebből szelektív szakasz: 257 km)

Szenegál
Január 19. Kayes – Tambacounda (össztáv: 458 km, ebből szelektív szakasz: 260 km)
Január 20. Tambacounda – Dakar (össztáv: 576 km, ebből szelektív szakasz: 225 km)
Január 21. Dakar – Dakar (össztáv: 93 km, ebből szelektív szakasz: –)

Össztáv: 8696 km, ebből szelektív szakasz: 5010 km
Hirdetés
Gazdaság hvg.hu 2024. december. 01. 07:00

És akkor Varga Mihály állást váltott, a hitelminősítő pedig beszólt a magyaroknak

Pénteken végre felszállt a fehér füst, Orbán Viktor Varga Mihályt választotta a jegybankelnöki posztra, miközben Matolcsy György máris azt jósolja, hogy az évtized két legjobb éve vár ránk. Még aznap este a Moody’s kemény kritikával illette a magyar gazdaságpolitikát. A kormány arra épít, hogy végre sikerül költekezésre bírni az óvatoskodó országot. Persze, csak úgy lehet többet költeni, ha van miből. A hároméves bérmegállapodás ezt segítené, feltéve, ha a lakhatási válság és az újabb inflációs hullám el nem viszi az egészet. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.