2020-ra készül el az első üzemanyagcellás népautó
A Volkswagen saját kutatásai során új üzemanyagcellás rendszert fejlesztett ki. A magas hőmérsékletű üzemanyagcella kisebb, hatékonyabb és kedvezőbb árú.
© VW |
© VW |
Az alacsony hőmérsékletű üzemanyagcella mintegy 80 Celsius fokos membránhőmérséklet mellett üzemel. Amennyiben a hőmérséklet lényegesen meghaladja ezt az értéket, az üzemanyagcella teljesítménye lezuhan, s a rendszer javíthatatlan károsodásokat szenved. Az LT-üzemanyagcellával szerelt járműprototípusok ezért – feltételezve, hogy a belsőégésű motorral hajtott modellekéhez hasonló menetciklust kell teljesíteniük – rendkívüli igényeket támasztanak a hűtőrendszerrel szemben, ami egyben igen drágává is teszi őket. Az LT-rendszerbe vezetett hidrogén és levegő emellett folyamatos nedvesítésre szorul, különben az energiatermelés folyamata összeomlik, az üzemanyagcella tartósan károsodik és a meghajtandó elektromos motor leáll. A gázok páratartalmának ilyen jellegű növelése szintén hely- és tömegigényes, illetve jelentős összegbe kerül.
A Volkswagen HTFC előnyei
A Volkswagen által kifejlesztett magas hőmérsékletű membrán az új fejlesztésű elektródákkal változatlan teljesítmény-leadás mellett akár 160 Celsius fokig is használható. A járműves alkalmazásban egy köztes, mintegy 120 fokos üzemi hőmérséklet várható, mégpedig külön nedvesítési igény nélkül. Ebben az esetben jóval egyszerűbb hűtőrendszer és vízkezelési eljárás is elegendő, azaz a hely- és költségigény, valamint a rendszer tömege egyaránt jelentősen mérséklődik.