2006. augusztus. 29. 15:16 MTI Utolsó frissítés: 2006. augusztus. 29. 15:17 Autó

Csökkenteni kell az új kocsik széndioxid kibocsátását

Az európai és az ázsiai autóipari cégeknek többet kell tenniük az új gépjárművek szén-dioxid kibocsátásának önkéntes korlátozása terén, különben eljárással kell szembenézniük - figyelmeztetett az Európai Bizottság.

Több bioüzemű autóra lenne szükség
© Saab
2004-ben az új gépjárművek átlagos szén-dioxid kibocsátása 12,4 százalékkal csökkent az unió 15 "régi" tagországában az 1995 évi szinthez képest. Ez a mérték jóval kisebb, mint a célul kitűzött, 2008/09-re elérendő 25 százalékos mérséklés.

A bizottság szóvivője napi sajtóértekezletén hangsúlyozta, hogy a bizottság, amely "nem elégedett a mostani helyzettel", ha azt szükségesnek tekinti, kötelező célok teljesítésének bevezetését mérlegelheti. A közlekedési ágazat jelentős mértékben járul hozzá a szén-dioxid kibocsátáshoz, ezért a kyotói vállalások teljesítése érdekében a gyártóknak mérsékelniük kell a kibocsátást - sürgette az iparágat Stavros Dimas környezetvédelmi biztos.

Hirdetés
hvg360 Gergely Zsófia 2025. január. 21. 19:30

Zsolnai Endre, a Mikulásgyár főszervezője: „Kirakatország vagyunk, Majomország”

„A Mikulásgyár lett szerelem helyett A szerelem az életemben” – foglalja össze elmúlt 20 évét Zsolnai Endre. Utolsó rendezvénye huszonmilliós mínusszal zárt, és ezt nincs miből kifizetnie, ezért most nem lát komoly esélyt a Mikulásgyár fennmaradására, de még nem mondott le róla végleg. Úgy látja, azért fogytak el a támogatók, mert „mindenki idomul, igazodik, tetőfokára hág az öncenzúra, a szervilizmus, a fortélyos félelem igazgat. Hogy valójában nincs szolidaritás”. HVG-portré.