2007 legvagányabb autói (galériával)
2007 az izgalmas autók éve lesz, ám a formabontó dizájn és forradalmian új technológiák, valamint csodaszép kupék, kabriók és sportkocsik mellett jövőre várható a flottakirály VW Golf Variant, az Audi A5, a megújult Ford Mondeo és a kisautók piacát felkavaró Skoda Fabia. Lássuk az újdonságokat!
Flottakirály: VW Golf Variant
A régóta várt kombi Golfot ne csupán málházó autóként képzeljék el, hanem igazi életmód-járműként. Az új PQ 35-ös padlómezre épülő (Golf, Golf Plus, Jetta) Variant a 2008-ban esedékes hatodik generációs Golfnak lesz az előfutára. A VW mexikói üzemében készülő 4,55 méteres kombit telepakolták a Jettából már ismerős krómdíszítésekkel, a hátsóját a Golf Plusból átvett LED-es lámpák díszítik. A csomagtartója alapban 470 literes, de a hátsó ülések előredöntésével, hatalmas, 1,5 köbméteres szabad teret kapunk (1480 liter).
A motorok között nem okoz majd meglepetést a a már megszokott 1,6-os benzines és kétliteres FSI, azaz közvetlen befecskendezéses párja. Később természetesen a kombi megkapja a Touranban is bizonyító 1,4-es 140 lovas TSI motort, valamint a kínálat csúcsát jelentő 3,2 literes V6-os FSI-t. Ezeket egészíti ki az 1,9 literes gyengébb és a kétliteres izmosabb dízel.
Meseautó: BMW 3-as kabrió
A már idén októberben bemutatkozó hármas kabrió 2007 márciusában lesz elérhető. Sok meglepetésre nem kell számítani, a kocsi alapját a nemrég megjelent, de még nálunk be sem mutatott új hármas kupé jelenti. A márka egyetlen keménytetős kabriója négyüléses. Megkapja az újdonságnak számító közvetlen befecskendezéses háromliteres 272 lovas hathengerest, de nem maradnak el belőle a jövő évre tervezett bajor technikai újdonságok, mint a fékezési energiát újrahasznosító akkumulátor, a start-stop rendszer. A kabrióhoz legjobban illő motor természetesen a dupla feltöltős 335i, amely 306 lóerőt mozgósít ha kell, de a 218 lovas 2,5 literes alapmodellel sem fogunk szégyenkezni. 2008 közepe táján az M3-as kabrió koronázza meg a kínálatot.
Vérbeli kupé: Audi A5
Hosszú szünet után a jövő év közepén érkezik egy vérbeli négyüléses kupé a karikás márkától. A 4,6 méteres kocsi oldalát két hosszanti borda teszi egyedivé. Kevés üvegfelület és sok izgalmas részlet jellemzi majd az A5-öst. Ebben a típusban próbálják ki az új moduláris hosszanti kasztniépítést, amellyel a következő A4-es is épül majd. Az új padlólemezen, akárcsak az A8-asban a differenciálmű nem a hajtómű mögött, hanem előtte kap helyet, így a motor jelentősen hátrébb került, javítva a jármű kezelhetőségét.
Az autó orrában építették be az összkerékhajtásért felelős rendszert is. Ehhez csatlakoznak a hathengeres FSI-motorok, amelyeket a V8-as FSI követ majd. Ezek után elképzelhető majd négyliteres közvetlen becskendezésű benzines- és dízelmotorok megjelenése is. A hosszban beépített motorokhoz duplakuplungos áttétellel hatsebességes kézi- és automatikus váltókat társítanak.
A középkategória nyertese: Ford Mondeo
A 2005-ös Iosis-tanulmány izgalmas vonalait kapta meg a különlegesen megszépülő új Ford Mondeo. Méreteiben a jelenlegi modell és az új S80-as Volvo között helyezkedik el, helykínálata vetekszik a svéd márka csúcsmodelljével. Rossz hír viszont, hogy nem készül összkerekes hajtással.
A középkategóriás flottasláger négy- és öthengeres benzinmotorokat kap, a 2,5 literes turbó 230 lóerővel ijesztgeti majd az úton levőket. A szomjasabb pacik alternatívájaként a Ford kínál erős kétliteres dízeleket is maximum 140 ló erejével, de ezt később egy 2,2 literes 170 lovas izmosabb öngyulladós társa követi. A hatsebességes kézi váltó mellett az autó hatfokozatú automatával is elérhető majd.
A trónkövetelő: Mercedes MLK
A crossover és SUV kategóriát átrendező Mercedes a koreai és japán modellek ellen indul harcba, kérdés, hogy árban állja-e majd a versenyt. A Mercedes-Benz ML modelljének kisebb változata a bajorok által megírt receptet követi, az X5/X3 mintájára készül. A Frankfurtban jövőre bemutatkozó terepjáró technikája a következő C-osztályban köszön majd vissza, amelyet az MLK-hoz hasonlóan a csillagos márka brémai üzemében gyártnak.
A markáns bordákkal épített 4,5 méteres autó ötszemélyes, négy és hathengeres motorokkal szerelik. A négykerékhajtású változat mellet készül olcsóbb hátsókerekes MLK is. Ennek ára várhatóan 36 ezer euró körül lesz. A hobbiautó 2008 első hónapjaiban érkezik.
Fura szépség: Volvo C30
A 2006 januárjában bemutatott, az Audi A3 és az 1-es BMW ellenfelének szánt kis Volvo gyártása már az év végén elkezdődik. 2007-től évi százezer gyártását tervezik. A különleges hátsót kapó C30-as 4,24 méter hosszú, a Focus/S40/Mazda 3 rövidített alaplemezét használja és csupán négyszemélyes. A motorok között találunk majd izmos négyhengeres benzinest és dízelt, de nem marad ki a kínálatból az öthengeres 260 lovas Otto-erőforrás sem.
Lancia Fulvia A 2003-ban Frankfurtban bemutatott Lancia-tanulmány jövőre válik szériaéretté. A Punto alapjain készül sportos ajánlólevéllel. Induló motorja a 110 lovas 1,6 benzines, illetve a 130 lovas 1,9-es dízel szív.
Audi R8 A Porsche Turbo ellen küldi harcba már idén szeptemberben az Audi az R8-ast. Kezdetben a 4,2 nyolchengeres FSI-motorral szerelik, amelynek legnagyobb teljesítménye ebben a járműben 420 lóerő. Ez a változat nem lesz drágább 100 ezer eurónál. Később egy 500 lovas V10-essel is árulják majd.
Audi A4 Az A4-es új generációja (B8) 2007 végén érkezik, rövidebb orral, nagyobb tengelytávval és változtatható lengéscsillapítással.
Audi TT Roadster A győri gyár a jövő év elején kezdi meg az új TT kabrió változatának, a TT Roadsternek a gyártását kétliteres FSI és TFSI, illetve 3,2 literes hathengeres motorokkal, várhatóan az elődnél borsosabb áron.
Mercedes SLR Roadster A vad kupé nyitott változata jövőre várható nyomatékos, 650 lovas nyolchengeressel a hatalmas motorháztető alatt.
Mercedes C-osztály A Mercedes legkisebb limuzinját márciusra várják, kinézetében az S-osztályra üt, megnőnek a méretei, főként belső hasznos tere. Technikája szintén a nagytestvér fejlettségével vetekszik majd (intelligens, alkalmazkodó fényszórók, pre safe balesetmegelőzési rendszer stb.)
Jaguar S-Type A középkategóriás lususautó a Ford Mondeo és a Volvo S80 technikáját és futóművét örökli, természetesen hátsókerék-meghajtással.
© BMW |
BMW 5-ös A bajor luxuslimuzin márciusban átesik egy ráncfelvarráson, start-stop rendszerrel szerelik fel és új motorokkal gazdagszik: 520i 163 lóerővel, 520d 177 lóval és 525d 177 lovas teljesítménnyel.
© auto-motor-und-sport.de |
BMW X5 A márciusban érkező nagy bömös újjászületik, 10 centivel hosszabb lesz mint elődje és hétüléses változatban csábítja a gazdag nagycsaládosokat.
BMW 1-es kupé A bajor mini kupé, amelyről a jövő évi genfi szalonon hullik le a lepel a márka harmadik háromajtósa lesz 118i, 120i, 130i és 120d variánsokban. Csajoknak jó hír, hogy lesz nyitott tetejű változata is.
© VW |
Citroën C7 A PSA terepjárója a Mitsubishi Outlander alapjaira épül, ősszel várható, természetesen a csoport takarékos dízelmotorjaival.
Volvo XC50 A Land Rover Freelander összkerekes testvérmodellje Frankfurtban mutatkozik be jövőre, 2008 előtt nem kapható.
Fiat 500 A frankfurti kiállításon mutatják be az olaszok kultuszautóját, a Ford Ka testvérét Panda alapokon. A járművet a lengyelek gyártják majd 1,1 és 1,2 literes benzinmotorral és 1,3-as dízellel.
Skoda Fabia A 2008-ban érkező VW Polót előrevetítő Fabia különösen nagy térkínálattal, a Roomsterben bemutatott dizájnnal készül átrendezni újra a kisautók piacát.
Smart Fortwo Az kétüléses legújabb változata 14 centit nőtt, farmotorját a Mitsubishi gyártja, megjelenése 2007 áprilisában várható.
Mini Traveller Az idei év végén limuzin változatban érkező Minit jövőre egy új kabrió és a 170 lovas kiskombi Traveller egészíti ki.
Peugeot 207 CC A jövő évi kabriószezon nyitányára várható 207 CC a jelenlegi 206 CC-t váltja majd. Lesz benzines és természetesen dízel verzió is.
Opel GT A legenda visszatér. A Pontiac Solstice és a Saturn Sky európai testvére 260 lovas turbómotort kap az Opletől. A kupé a jövő év elején várható.
Lexus Supersport Az idén januárban bemutatott álomtanulmány 2007 végére válik valósággá. A kétülésesben 500 lovas V8-as dübörög majd, hétsebességes váltójával könnyedén eléri majd a 300 kilométer/órás végsebességet.