© Porsche |
A kipufogógáz áramlásának jobb kihasználása érdekében az új Porsche 911 Turbo motorja most először kapott változó geometriájú turbófeltöltőt (VTG), így a változó geometriának köszönhetően a kipufogógáz a motor minden fordulatszámán a megfelelő irányban és szögben áramlik a turbina lapátjaihoz. A VTG alkalmazásával a motor a változatlan, 3,6 literes hengerűrtartalom mellett a korábbi 420 lóerő helyett 480 lóerőt teljesít , emellett pedig a maximális forgatónyomaték a korábbi 560-ról 620 Nm-re emelkedett, s már rendkívül alacsony, 1950-es percenkénti fordulatszámon rendelkezésre áll.
© Porsche |
A 911 Turbo az újonnan kifejlesztett összkerékhajtás rendszer segítségével mindig magabiztosan juttatja a motor rendkívüli erejét az aszfaltra, s minden körülmény között optimális hajtást biztosít. A Porsche Traction Management (PTM) része egy elektromágnesesen vezérelt többtárcsás kuplung, amely gondoskodik az erő megfelelő elosztásáról az első és a hátsó tengelyek között. A PTM a vezetési stílus, illetve az útfelület változásakor a másodperc törtrésze alatt képes több hajtóerőt juttatni az első kerekekhez.
© Porsche |
A motor fenomenális erejének, illetve forgatónyomatékának természetesen megfelelő sebességváltóra van szüksége ahhoz, hogy dinamikusan mozgassa a sportautót. A hatfokozatú manuális váltóval szerelve az új 911 Turbo mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 kilométer/órára, míg a Tiptronic S automata váltóval a sprinthez még ennél is kevesebbre, csupán 3,7 másodpercre van szüksége. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy az új 911 Turbo a Porsche első olyan sportautója, amely jobb gyorsulási értéket ért el automata váltóval, mint manuális verziója. Mindez természetesen a változó geometriájú turbófeltöltő, a Porsche hajtásmenedzsmentje és az új Tiptronic S váltó tökéletes összhangjának köszönhető.
Az opcionális Sport Chrono Turbo Csomag lehetővé teszi a rövid idejű túltöltést. Ebben az esetben egy gombnyomásra tovább növekszik a turbó nyomása s 60 Nm-rel 680 Nm-re növekszik a motor csúcsnyomatéka . A túltöltés legnagyobb előnye természetesen az álló helyzetből induló, illetve rövid idejű gyorsítások, valamint az előzési manőverek esetében jelentkezik a legmarkánsabban.
Az új 911 Turbo opcionálisan rendelhető a kerámia kompozit fékekkel, (Porsche Ceramic Composite Brakes – PCCB) ahol a rendkívüli fékhatásról a korábbinál is nagyobb teljesítményű és nagyobb átmérőjű kerámiatárcsák gondoskodnak .
A 911-es sorozat egyéb modelljeihez hasonlóan az új csúcsmodell, a 911 Turbo is kiemelkedő a passzív biztonság terén: frontális ütközésekkor két teljes méretű légzsák védi a vezetőt és az utast, míg az oldalról érkező erőbehatásoktól az ajtóoszlopokba integrált oldal, illetve az ülésekbe épített mellkasi légzsákok védenek, amely utóbbi kombinációt a Porsche a világon elsőként kínálja az autógyártók közül.