2006. március. 09. 16:19 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2009. január. 06. 22:17 Autó

Kia Magentis - Hódítani akar a Magentis

A Kia vadonatúj négyajtósa, a Magentis komoly konkurenciát jelent a középkategória szedánjainak. Minőségi kialakítása, hatalmas méretei és barátságos indulóára jelzik, hogy a Kia komolyan gondolta Európa meghódítását. A dízelváltozatra még nyárig várni kell.

© Kia
A Kia koreai, amerikai és németországi formatervezői által létrehozott új Magentis minden ízében európai (leszámítva a bajuszkapcsolókat), ledobta magáról korábbi konzervatív megjelenését és kívül-belül vadonatúj, dinamikus és választékos megjelenést kapott. Az új Magentis a Kia kizárólagos terméke, amelyet önállóan fejlesztettek ki. Nincs köze a Hyundai Sonatához, amely más tengelytávot és felfüggesztési rendszert alkalmaz.

© Kia
A 4735 milliméter hosszú új szedán minden tekintetben túlnőtte elődjét, annál 70 milliméterrel magasabb (1480 mm), 15 milliméterrel szélesebb (1805 mm) – eltűntek a régi modell túlnyúló ajtókilincsei – tengelytávja 20 milliméterrel hosszabb (2720 mm) ráadásul a csomagtér is nagyobb. Tetővonala 8-51 milliméterrel magasabb potenciális riválisainál, például a Mazda 6, a Ford Mondeo, a Peugeot 407 és a VW Passat tetővonalánál –, a 420 literes csomagtér   9 százalékkal nagyobb, mint a Kia korábbi modelljében, és akár négy golfütő-készlet is elfér benne.   A dízel Magentis csak nyáron érkezik, addig egy 144,5 lovas kétliteres benzines és egy 188 lovas 2,7-es hathengeres benzines közül lehet választani öt- és hatsebességes kézi sebességváltóval, valamint ötsebességes automatikus sebességváltóval.

© Kia
A próbaúton megkóstolt kisebb benzines jó menettulajdonságokkal bírt, jól húzott és csendes volt, csupán nagyobb emelkedőkön kellett erősebben taposni a gázpedált. A folyamatosan változtatható szelepvezérléssel (CVVT) felszerelt motor 6000 percenkénti fordulatszámnál 144,5 lóerőt, 4250 percenkénti fordulatszámnál pedig 188,8 Nm nyomatékot ad le.   Az autó rendelhető nagy teljesítményű, négy vezérműtengelyes, 2,7 literes V6-os folyamatosan változtatható szelepvezérlésű (CVVT) benzinmotorral. A Kia tiszta alumíniumból készült motorjának legújabb változata 188 lóerős és 247 Nm nyomatékot ad le 4000 percenkénti fordulatszámnál, és a kettős hátsó kipufogócső kiemeli társai közül.  

 

[[ Oldaltörés: Közelebb az európai ízléshez (Oldaltörés) ]]


© Kia
A hathengeres változatban a pedálokon is lehet állítani, így még tökéletesebbé varázsolható a vezetési kényelem. Ez utóbbi egyébként parádés, igazi luxus limuzinban érzi magát az ember. A kormány közvetlen, kissé csúszik a kézben, de egyébként jó a fogása. Tesztautóm a legmagasabb szintű, kilenc hangszórós audiorendszerrel volt szerelve, a Magentis egyébként az első Kia, amelyben beépített hifi található. A szedánban először megjelenő kétliteres CRDi dízelmotor a közös nyomócsöves üzemanyag-befecskendezéses, változtatható geometriájú turbófeltöltővel (VGT) és dízel-részecskeszűrővel (DPF) alapfelszereltségként ellátott motorok második generációjához tartozik.   A motor 140 lóerőt képes leadni (305 Nm nyomatékkal) 1800 és 2500 percenkénti fordulatszám között.  

© Kia
Az új Magentis érzékeny kezelhetőségének, pontos kormányzásának, a nagy teljesítményű ABS rendszernek, az EBD-vel felszerelt fékrendszerének, valamint sok más stressz-csökkentő tulajdonságának köszönhetően a Kia vezetője megfelelő segítséget kap ahhoz, hogy megbirkózzon a mindennapi közlekedési veszélyekkel, és elkerülje a balesetveszélyes helyzeteket. Választható kiegészítőként elektronikus stabilitási programmal (ESP) is kapható. Az alapban hatlégzsákos Magentis kocsiszekrénye kiérdemelte az ötcsillagos védelmi besorolást az amerikai NHTSA NCAP törésteszten, Európában pedig az volt a tervezők célkitűzése, hogy elérjék a frontális és oldalsó ütközések négycsillagos védelmi besorolását az EuroNCAP tesztelési módszereivel mérve – ez megfelel a D-kategóriás autók többségének.

© Kia
A Magentis a Kia első olyan járműve, amelyet különösen mély oldalsó légzsákokkal szerelnek fel, amely a mellkast és a medencét egyaránt védelmezi. Ezek a légzsákok az első ülésekbe vannak beépítve, és felfújódásukat a középső B oszlopokba beépített érzékelők vezérlik. Oldalsó ütközés esetén az oldallégzsákok felfúvódnak, és megvédik az utasok fejét, karját és felsőtestét a sérülésektől.   Ezzel egy időben az érzékelő jelet küld az első légzsákokhoz és az övfeszítőkhöz is, hogy a különböző biztonsági rendszerek együttműködve biztosítsák az utasok teljes védelmét. Európában a vezetői és az első utasülés alapfelszereltségként tartalmaz „aktív fejtámlát”. Ez a fejtámla hátsó ütközés esetén elmozdul előre és felfelé, hogy megvédje az ülésen ülő személyt a nyak visszacsapódásától és a hátsérülésektől.

A kétliteres változat bevezető ára 5 millió 799 ezer forint. A legmagasabb felszereltségért 800 ezer forinttal kell többet fizetni.

Hirdetés