2006. január. 17. 17:06 hvg.hu Utolsó frissítés: 2006. január. 17. 17:13 Autó

Dízelmotort kap az új Chevy

Genfben mutatja be új, Európának szánt szabadidő terepjáróját a Chevrolet. A Captiva lesz az amerikai autógyártó első dízelmotoros SUV modellje.

Sportos és takarékos a Captiva
Az európai utakhoz és vásárlói igényekhez hangolt jármű modern kétliteres, 150 lóerős közös nyomócsöves közvetlen befecskendezéses dízelmotorral is rendelhető lesz.  A két benzinmotoros változathoz (2,4 literes négyhengeres, illetve 3,2 literes V6-os) hasonlóan a turbódízel is dinamikus menetjellemzőkkel büszkélkedik. A Captiva az első olyan modell a Chevrolet európai választékában, amelyhez ESP (menetstabilizáló elektronika) is rendelhető. A jármű a genfi szalonon (március 2-12.) mutatkozik be, és júniustól jelenik meg az európai márkakereskedésekben.

Európai igények szerint szabták
A Captiva kifejező formatervet, valamint kiváló minőségű kárpitokból és anyagokból építkező, tágas, praktikus belső teret kínál. Az új kompakt SUV méretei 4639/1849/1726 mm (hosszúság/szélesség/magasság), tengelytávja 2707 mm. A modell öt- és hétüléses, első- és négykerékhajtású kivitelben egyaránt kapható lesz. Utóbbit aktív, automatikusan kapcsolódó összkerékhajtási rendszerrel szerelték fel. Ez a menetviszonyok függvényében szükség esetén egy elektronikusan szabályozott elektromágneses tengelykapcsolón keresztül haladéktalanul bekapcsolja a hajtásba a hátsó tengelyt, így biztosítva a maximális tapadást. A rendszer fennakadás nélkül működik együtt az ESP és ABS rendszerekkel, pontosabb irányíthatóságot biztosítva és megnövelve a jármű biztonsági tartalékait. Az ESP olyan kiegészítő funkciókat is ellát, mint a HBA (hidraulikus fékrásegítés), a HDC (hegymeneti elindulás-segítés), valamint az ARP (borulásgátlás).

Hétszemélyes kivitel is készül
A Captiva kezdetben három keresztben beépített motorral lesz kapható, köztük a vadonatúj, modern közös nyomócsöves dízelmotorral, amelyet a GM Daewoo Auto&Technology vállalat, a GM Powertrain és a VM Motori közösen fejlesztett ki. A most első ízben felhasznált 16 szelepes erőforrás legnagyobb teljesítménye 150 lóerő 4000/perc fordulatszámon, maximális forgatónyomatéka 310 Nm percenkénti 2000-es fordulaton. Vegyes üzemű norma szerint mért átlagfogyasztása 8,1 liter 100 kilométerenként. Az alapmotor egy 2,4 literes soros DOHC négyhengeres benzinmotor, amely 5200/perc fordulatszámon 142 lóerőt, illetve négyezres fordulaton 220 Nm forgatónyomatékot állít elő. Átlagos üzemanyag-fogyasztása 10,8 liter 100 kilométerenként. A csúcsmodell 3200 köbcentis V6 erőforrás 225 lóerőre képes, legnagyobb nyomatéka 302 Nm.

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.