Nyári gumikkal, kizárólag románul beszélő sofőrökkel, törött karosszériaelemekkel, szervezők nélkül indultak útnak a Suli Sí és a Travelex franciaországi sítáborának buszai magyar utasokkal. Az utazást szervező cég tulajdonosának úgy tűnik, már korábban is volt hasonló miatt problémája.
Az Index egy olvasó beszámolója alapján leírta a történteket, és megpróbálta megtalálni a felelőseit a botrányosra sikerült utazásnak. A történet szerint három busz indult volna Franciaországba, de kettővel már az induláskor problémák voltak: az egyik busz törött lökhárítóval és berepedt szélvédővel érkezett a találkozási helyre, ráadásul többórás késéssel.
A harmadik buszra ugyanígy órákat kellett várni, az utasok pedig semmilyen tájékoztatást nem kaptak a szervezőktől ez idő alatt. A portál olvasója csak a sítábor után tudta meg, hogy ez a busz olyan rossz műszaki állapotban volt, hogy nem mertek vele elindulni a sofőrök, így az indulási hely környékén várakoztak.
Egy páran látva a buszok állapotát, úgy döntöttek nem utaznak inkább, akik vállalták az utat a román buszokon, hamarosan megbánták: a váltó elromlott a francia határtól nem messze, többször is eltévedtek, lejárt a tachográf, beragadt a busz a hóba, az utasoknak kellett kitolni azt – írja az Index beszámolója.
Eközben, az itthon maradók is kaptak másnap egy új buszt, ami egy 22 fős, jó állapotú, magyar rendszámú busz volt, magyar sofőrökkel. A csoportnak ez a része gond nélkül kijutott a síterepre.
Talán nem meglepő, hogy ezt követően a másik két busz utasai az érkezés után egyöntetűen kijelentették, hazafele csak magyar rendszámú buszra hajlandóak felszállni, amelyen magyar sofőrök vannak, mert odafelé "halálfélelmük volt".
A hazaút sem ment simán
A hazaindulás sem ment egyszerűen, mert néhányan – ahogy előre jelezték – nem szálltak fel a román buszra, inkább egyénileg oldották meg a hazautat, vállalva a pluszköltségeket. A többiek számára is volt meglepetés: az indulásnál derült ki, hogy többen nem férnek fel egyik román buszra se, a felszerelésekkel, bőröndökkel együtt már nem volt elég raktér. Ez a probléma Franciaországba menet azért nem jelentkezett, mert sokan nem szálltak fel buszra a Népligetnél, hanem másnap a Blaha Lujza térről indultak.
A buszok végül vasárnap hazaértek, a Suli Sí pedig azt írta az Indexnek, felülvizsgálják a buszos társasággal kötött szerződést. Arra a kérdésre, hogy tervezik-e kárpótolni valamilyen formában az utasokat, azt válaszolták, nem, mert nem csorbult a síelésre szánt idő.
Azóta annyi történt, hogy az utat egyébként szervező Travelex és a Suli Sí márkák tulajdonosának engedélyezési száma, amelyet a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH) ad ki, és kötelező feltüntetni, időközben eltűnt az internetről. Az Index még annyit megjegyez, hogy az utasok közül többen is megerősítették, hogy a Travelex / Suli Sí franciaországi útja főszervezőjének, egy másik cége révén, korábban már volt egy, a mostanihoz kísértetiesen hasonló esete.
A címlapkép illusztráció.