Közlekedés MTI 2018. augusztus. 14. 08:17

Használja az M1–M0–M5 útvonalat? A szokásosnál is forgalmasabb lesz

Az ok az ausztriai munkaszüneti nap. Hogy minél könnyebben lehessen közlekedni, a közútkezelő úgy szervezi a fenntartási munkálatokat, hogy azok ne járjanak további korlátozással.

Ausztriában augusztus 15-én, Nagyboldogasszony napján munkaszüneti nap lesz, az elmúlt évek tapasztalatai alapján ilyenkor a vendégmunkások nagy része útra kel. Ezért az M1–M0–M5 útvonalon a szokásosnál élénkebb forgalom várható már kedd délutántól.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. ezért a következő napokban úgy végzi az érintett útvonalon zajló üzemeltetési és fenntartási munkáit, hogy lehetőség szerint azok ne járjanak plusz forgalomkorlátozással. Továbbá folyamatos kapcsolatot tartanak fenn az osztrák autópálya-társasággal annak érdekében, hogy reagálni tudjanak a forgalmi helyzetekre.

A közútkezelő emlékeztet: az M1-es autópályán, a Bicske és Tatabánya közötti felújítás helyszínén október végéig sávelhúzásos terelés van érvényben. Az autópálya kapacitása ugyanakkor változatlan, ugyanúgy 2x2 sávon haladhat a forgalom. Továbbá az M0-s autóút déli szektorában az M6-os autópálya és az 51-es főút közötti szakaszon lévő hidakat teljes körűen felújítják, az út új tartós beton burkolatot kap, ami korlátozással jár.

A közútkezelő folyamatosan kapcsolatban van az osztrák autópálya-kezelő céggel, az ASFINAG-gal, így első kézből jutnak információhoz, ha megnő a forgalom az osztrák autópálya-hálózaton. Ehhez tudják igazítani a "mozgó" tereléses munkákat is.

A közútkezelő arra kéri az autósokat, hogy ha a következő napokban az M1–M0–M5 útvonalon szeretnének közlekedni, akkor még indulás előtt tájékozódjanak az aktuális forgalmi helyzetről az Útinformnál telefonon, vagy az utinform.hu weboldalon.

Hirdetés
hvg360 Lenthár Balázs 2024. december. 16. 19:30

Rendszerváltás 35 – Belarusz, az ország, amely alól kidőlt a Szovjetunió

A totális szovjetorosz elnyomás sikerrel járt a nemzeti kultúra felszámolására indított hadjáratával, a gazdasági mutatók jók voltak, így az általános életszínvonal is szovjet viszonylatban magasnak volt tekinthető és ebből kifolyólag egészen a ’80-as évek második feléig Belarusz lakosságának nagy része semmiféle komoly változásra nem vágyott. Aztán jött Csernobil és utána egymást követően potyogtak ki a szó szoros értelmében vett csontvázak a szovjet múlt rég eltemetett szekrényéből. Ám még ezek sem ingatták meg a tagköztársaság népének bizalmát a szovjet keretrendszerben, és ha nem omlik össze a Szovjetunió, Belarusz talán még ma is önként és dalolva lenne a része. Bendarzsevszkij Anton külpolitikai elemzővel, a posztszovjet térség szakértőjével beszélgettünk.