A budai fonódó villamoshálózat beindításával megszűnik a 18-as villamos Budapesten. Az Indóház.hu szerint a Krisztina körúton a negyvenes évek eleje óta jár a 18-as. Szombattól már más számozással mennek itt a villamosok.
A XX. század elején még több villamosvasúti társaság üzemeltette a fővárosi villamosokat. A Budapesti Villamos Városi Vasút 1906-ban indított egyik járata, amely a Szabadság tértől a Nagykörúton és a Mester utcán át közlekedett, 1910-ben a 18-as számot kapta és egészen az első világháború elejéig, 1914-ig közlekedett.
A számot 1927-ben élesztették újjá, ekkor a Népligettől a Baross utcán át a Kossuth Lajos térig közlekedő járat viselte, de azt is hamarosan megszüntették. A negyvenes évek elején már a Krisztina körúton járt a 18-as villamos.
1942-ben a Városligettől indult a 18-as, és 1944-ben már a Flórián térig vitte az utasokat Óbudán. Annak az évnek a végén a háború miatt leállították a villamosokat, majd az újraindítás után már csak Budán járt a 18-as a Móricz Zsigmond körtértől az óbudai Nagyszombat utcáig.
1957-ben a Kelenföldi pályaudvarig hosszabbították a 18-ast, 1961-ben a Margit kórházig, egy évvel később Óbuda kocsiszínig közlekedett, 1971-ben csak a Császárfürdőig járt. 1972 végétől a 2-es metró átadásával az északi végállomás a János kórház, a déli pedig Albertfalva kitérő lett.
Három évtizedig nem változott a vonal, majd a Savoya Park 2005-ös átadásakor addig hosszabbították meg a vonalat. 2007-től a 18-as Hűvösvölgyig járt a Savoya parktól, majd 2008-tól a Moszkva tér lett az utolsó végállomása – olvasható az Indóház.hu összefoglalójában.
Szombattól a budai fonódó villamoshálózat beindításával nemcsak a villamosoknál, a buszoknál is lesznek változások. Pénteken közlekedik utoljára egy szintén régi járat, a 86-os, amelytől retró buszokkal búcsúzik a BKV.