Nappal is végiggördültek a villamosok a budai fonódó hálózat új szakaszain. Nemcsak CAF-okkal tesztelték a pályát, hanem Tátra villamosokkal és régi, ipari csuklós járművekkel is. Hétfőn olyan helyeken jelentek meg a villamosok, ahol korábban évtizedekig nem jártak. Az építkezés még tart, de a BKK arra hívta fel a figyelmet, hogy most már bárhol, bármikor megjelenhetnek a próbajáratok a budai fonódó hálózaton.
A hvg.hu vasárnap írta meg, hogy elindultak az első próbajáratok az építés alatt lévő fonódó hálózaton. A Bem rakparton két új spanyol villamos hajtott végig a szentendrei HÉV alagútja felett kialakított pályán, amely a Batthyány téren csatlakozik a régi sínekhez. Ott két új lejárót is építettek a metróhoz, illetve a HÉV-hez.
A Bem rakparton évtizedekkel korábban is voltak sínek, a HÉV járt ott. A Frankel Leó út elején és a Török utcában is járt régen villamos, a vágányok évtizedekig ott voltak, majd egy részüket felszedték. A budai fonódó hálózat építésével az egykori sínek helyén új pályát építettek, így hétfőn sok évtized után újra villamos kanyarodott a Margit körútról a Frankel Leó útra.
A BKK hétfőn közölte, hogy vasárnap „sikeres műszaki teszteket” végeztek a frissen elkészült budai fonódó villamoshálózat vonalain. A villamosok bejárták a Széll Kálmán téri és a Bem rakparti ágat is. A Bem rakparti szakaszon a HÉV-födémen és a HÉV-alagútban teherbírásméréseket végeztek, amelyek alapján a HÉV-födém teherbírása az előzetesen feltételezetteknek megfelel. Hétfőn 10 órától próbajárat indult az új vonalakon.
Hétfőtől a Török utca már teljes szélességben járható, így kisebb korlátozások mellett a Bécsi út, valamint a Frankel Leó út is újra mindkét irányban használható. A Frankel Leó úton azonban a Harcsa és a Vidra utca között továbbra is egyirányú marad a közúti közlekedés.
A BKK kéri az autósokat, hogy a villamosvágányokon és azok egyméteres körzetében ne parkoljanak, mert próbajáratok a nap bármelyik szakaszában lehetnek.
Az ígéretek szerint a kivitelezést december 23-ra befejezik, azután már csak kisebb munkákat végeznek a vágányzónán kívül, amelyek nem befolyásolják a közlekedést. Az utasok valószínűleg január közepétől utazhatnak a fonódó villamossal, addig a villamosvezetők képzése folyik – közölték.