2015. május. 05. 17:10 MTI Utolsó frissítés: 2015. május. 05. 19:13 Közlekedés

Állnak az új szegedi trolik

Garanciális felülvizsgálat miatt állnak az új szegedi trolik – közölte a városi közlekedési vállalat.

Több mint egy hete áll az összes szegedi új trolibusz, a 2013-ban forgalomba állított flotta garanciális felülvizsgálata folyik – tájékoztatta a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatója, Kojedzinszky Richard.

Az elektromos tömegközlekedés fejlesztését célzó projekthez kapcsolódóan Szeged 13 új, Ikarus-Skoda Tr187 típusú trolibuszt vásárolt. A gyártót teljes körű jótállási felelősség terheli, ezért a kötelező garanciális felülvizsgálat keretében átvizsgálja az új kocsikat. A vizsgálatok után a trolik zavartalanul folytatják napi munkájukat – olvasható a közleményben.

Az uniós támogatással megvalósult projekt keretében Szeged 2011 januárjában rendelt 13 új, alacsonypadlós trolibuszt a tendernyertes – a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Skoda Electric alkotta – konzorciumtól, egyenként 800 ezer eurós (mintegy 228 millió forintos) áron. 

Az Ikarus-Skoda Tr187-es trolibusz prototípusának gyártása 2013 márciusában kezdődött meg. Az új járművek karosszériáját a Magyar Autóbusz Kft. gyártotta le Székesfehérváron, a villamos berendezést a cseh partnernél, a Skoda Electricnél szerelték és üzemeltették be. 

A klimatizált járművek alacsony padlósak, csuklósak, 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek és 124 utast szállítanak. A trolibuszok önjáró üzemmódra képesek meghibásodás vagy áramszünet esetén. A szegediek szavazatai alapján az új járművek színe piros lett.

Hirdetés
Címkék
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajból készült termékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egyévnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.