2015. március. 11. 09:21 MTI Utolsó frissítés: 2015. március. 11. 14:58 Közlekedés

Sok pénzt kérnek a kormánytól a balatoni közlekedés fejlesztésére

A Balatoni Kör közleménye szerint az év kilenc hónapjában félmillióan laknak életvitelszerűen a Balatonnál, ezért a tópart egymást érő településeit egyre inkább egységes agglomerációként kellene kezelni. Innovatív megoldásokkal is lehetne javítani a balatoni közlekedést, például vízibuszjáratokkal, a tó körüli régiós buszjárattal, új Badacsony–Fonyód-komppal, vagy a kerékpáros túrázás infrastruktúrájának bővítésével – írják.

Indokolt a fővároshoz hasonló mértékű hozzájárulást kapnia a balatoni közlekedésnek a kormánytól – áll a Balatoni Kör közleményében, amelyet a tóparti önkormányzatokat tömörítő Balatoni Szövetséggel és több régiós szervezettel közösen adtak ki.

A közlemény hivatkozik arra, hogy Budapest főpolgármestere ismét felszólította a kormányt, hogy jelentős mértékben járuljon hozzá a fővárosi közlekedés finanszírozásához, ami a Balatoni Kör szerint a Balaton közlekedési infrastruktúrája esetében is indokolt lenne. A tóparti agglomeráció állandó lakosságának sokszor öt-hatszorosa az az utazóközönség, amely a Balatonhoz látogat, különösen a nyári hónapokban, de ősszel és tavasszal is jelentős forgalommal kell számolni hétvégenként.

A Balatoni Kör a fővárosihoz hasonló állami hozzájárulást nem egy rosszul működő rendszer hiánypótlására kezdeményezi. A terv szerint a forrást a Balaton Fejlesztési Tanács (BFT) kezelné külön alapként. A közlemény úgy fogalmaz, elengedhetetlen a BFT részletesen kidolgozott stratégiájának megvalósítása ahhoz, hogy a balatoni közösségi közlekedés kimozduljon évtizedes elmaradottságából. A szolgáltatások összehangolása, az utastájékoztatás és a tarifarendszerek egységesítése mind régiós integrációt követel. 

A kezdeményezők álláspontja szerint innovatív megoldásokkal is lehetne javítani a balatoni közlekedést, például vízibuszjáratokkal, a tó körüli régiós buszjárattal, új Badacsony–Fonyód-komppal, a kerékpáros túrázás infrastruktúrájának bővítésével, illetve annak megoldását is elő lehetne mozdítani egy ilyen célzott támogatási rendszerrel, hogy a Balatont végre vonattal is meg lehessen kerülni.

A Balatoni Kör elnöke, Kardos Gábor kiemelte: kezdeményezésükkel külön szeretnék felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy az év kilenc hónapjában félmillióan laknak életvitelszerűen a Balatonnál, ezért a tópart egymást érő településeit egyre inkább egységes agglomerációként kellene kezelni, mint a vidék fővárosát, mivel egyértelműen a Budapesten kívüli legnagyobb agglomerációról van szó.

Hirdetés
hvg360 Arató László (EUrologus) 2024. december. 02. 09:36

Sok jóra nem számíthat a magyar kormány az új Európai Bizottságtól

A régi lendülettel veszi elő a magyar ügyeket a decemberben hivatalba lépő testület A pénzbefagyasztásokkal kapcsolatos eljárások szigorodnak és bővülnek, nem lesz változás az EU migrációs, vagy zöldpolitikájában, és továbbra is napirenden marad a szerződésmódosítások ügye, amely többek között a vétójog eltörlését tartalmazza. Közben a kormány politikai súlya látványosan csökken.