Jövő hétfőn indul a Lánchíd budai hídfőjénél lévő villamosalagút átépítése. Azért van erre szükség, hogy az új CAF-villamosok is járhassanak majd errefelé. A Clark Ádán téri körforgalom alatt új szerkezetű alagutat alakítanak ki úgy, hogy a Lánchíd forgalmát közben nem korlátozzák majd – ígéri a BKK.
Az alagút átépítése a budai fonódó villamoshálózat kialakításához kapcsolódik. Több ütemben végzik el a munkát, a tervek szerint jövő március végéig.
Spanyolországból hamarosan érkeznek Budapestre az első CAF-villamosok, amelyek Budán a 19-es és a 61-es, Pesten pedig az 1-es és a 3-as villamos vonalán járnak majd, az első szerelvények ősztől.
A 19-es és a 61-es vonalra rövidebb, 34 méteres villamosok kerülnek.
A Lánchíd budai hídfőjénél lévő villamosalagút mérete nem sokat változik, de a középső oszlopokat kiszedik, hogy a mostaninál szélesebb szerelvények is elférjenek ott. A középső részt teljesen átépítik, és a pálya ívét is megváltoztatják. A munka speciális, így a kivitelezés különleges felkészültséget és figyelmet igényel – olvasható a BKK közleményében.
A BKV áramellátási hálózatát szintén felújítják a Clark Ádám tér és a Batthyány tér között. A Lánchíd Palota előtt lévő felsővezeték-tartó oszlopot áthelyezik a partfal mellé. A Clark Ádám téri oldalon lévő gyalogos-kerékpáros járdát is kiszélesítik, hogy a gyalogosok és a kerékpárosok jobban elférjenek egymás mellett.
Az alagút átépítése összesen nettó 884 millió forintba kerül, fővárosi forrásból biztosítják a pénzt, a kivitelezője a FŐMTERV Zrt.
A Lánchídon az ígéretek szerint folyamatos lesz a közlekedés végig. Várhatóan 2015 decemberéig viszont a 19-es és a 41-es villamos helyett a Clark Ádám tér és a Batthyány tér között a 17-es villamospótló busszal és a 86-os busszal lehet utazni.