2015. február. 02. 14:56 MTI Utolsó frissítés: 2015. február. 02. 15:13 Közlekedés

A "halálút" felújításáért demonstráltak

A tüntetők szerint a két hete bejelentett, a hazai költségvetésből finanszírozott útfejlesztésekben nem szerepel 471-es főút Szabolcs megyei szakaszának rekonstrukciója, az uniós forrásokból pedig erre biztosan nem lesz pénz a következő hat-hét évben. A tüntetők tizenöt járművel foglalták el a Nyírbátor körforgalmán keresztülvezető másodrendű főút belső sávját.

Félpályás útlezárással demonstráltak a 471-es főút Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szakaszának felújításáért a főút nyírbátori, belterületi szakaszán hétfő délelőtt.

A tüntetők tizenöt járművel foglalták el a város körforgalmán keresztülvezető másodrendű főút belső sávját. A járművekre kifüggesztett transzparenseken a "Halálút" és a "Követeljük a 471-es főút nyírbátori elkerülő szakaszának megépítését!" feliratok voltak olvashatók.

A helyi MSZP és Máté Antal, Nyírbátor független polgármestere által kezdeményezett tüntetés szervezői elmondták, a demonstráció célja, hogy elérjék a 471-es főút Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei részének teljes felújítását.

A két hete bejelentett, a hazai költségvetésből finanszírozott útfejlesztésekben nem szerepel a főút megyei szakaszának rekonstrukciója, az uniós forrásokból pedig erre biztosan nem lesz pénz a következő hat-hét évben - vélekedtek. A tüntetés szervezői azt szeretnék, hogy a kormány emelje be az útfelújítások sorába a 471-es szabolcsi részét, valamint végezzék el a korábban ígért, az M3-as autópályát Nyírbátorral összekötő útszakasz rekonstrukcióját is.

Keskeny és kanyargós halálút

A Debrecent Mátészalkával összekötő, 73 kilométer hosszú 471-es főút jelentős kamion- és tranzitforgalmat bonyolít a hajdúsági megyeszékhely és a szatmári térség, illetve a tőle nem messze lévő csengersimai magyar-román határállomás között. A viszonylag keskeny, kanyargós, igen leromlott állapotú útszakaszt a helyiek "halálútnak" nevezik, utalva az úton korábban történt nagy számú és súlyos balesetre.

A kormány nemrégiben jelentette be, hogy 2020-ig a költségvetésből 750 milliárd forintot tervez a kiemelt közúti beruházásokra, az ennek keretében felújítandó útszakaszok között a 471-es főút Hajdú-Bihar megyei szakaszának rekonstrukciója is szerepel. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósuló fejlesztés során Debrecen belterületén 2,8 kilométer hosszúságban, Debrecen külterülete és a Hajdúsámsont elkerülő út között pedig 4,55 kilométer hosszúságban négysávossá szélesítik az utat. Hajdúsámsont 8,6 kilométer hosszú elkerülő úttal tehermentesítik, a Hajdúsámson elkerülő és Nyíradony közötti útszakaszon megerősítik és szélesítik a burkolatot.

A Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szakaszon az elmúlt években csak kisebb rekonstrukciós munkákat végeztek el, egyedül a Nyírmihálydi és Nyírbogát közötti hét kilométeres szakasz kapott teljesen új burkolatot.

Hirdetés
Élet+Stílus hvg.hu 2024. november. 30. 10:00

„Elájult, és akkor jött rá, hogy valami nem stimmel” – Kösz, jól: kiégés és stressz a magyar munkahelyeken

<strong>Milyen személyiségjegyek jellemzik a munkamániásokat, és mi lehet az oka, hogy Magyarországon a civil szférában dolgozik a legtöbb munkafüggő</strong>? Mennyire az egyén, és mennyire a munkáltató felelőssége, ha a munkamánia eluralkodik, és függőséggé, kiégéssé válik? <strong>Mi a közös Karácsony Gergelyben és Donald Trumpban?</strong> A Kösz, jól vendége volt Kun Bernadette pszichológus és Merész István, az Allianz-Trade vezetője.