A Széll Kálmán tér felújítása miatt január 17-én és 18-án a 18-as villamos bel-budai szakaszán, valamint az 59-es és a 61-es villamos helyett a teljes vonalon villamospótló busz jár.
Január 17-én és 18-án (szombaton és vasárnap), a Széll Kálmán tér felújításának rövid, e hétvégi ütemében a téren ideiglenes villamos-végállomásokat építenek, ezért változik a teret érintő, azon áthaladó villamosjáratok közlekedése – közölte a BKK.
A 18-as villamos rövidített útvonalon, a Savoya Park és a Dózsa György tér között jár; a Széll Kálmán tér M és a Dózsa György tér közötti szakaszon 18-as jelzéssel pótlóbusz közlekedik, amelyre a Széll Kálmán téren a 22-es járatcsalád leszállóhelyén lehet felszállni.
Az 59-es és az 59A villamos helyett a Széll Kálmán tér M és a Mindszenty József bíboros tér között szintén villamospótló busz jár, amely a Széll Kálmán tér melletti Csaba utcából, a 102-es busz végállomásáról indul.
A Szent János Kórház és a Széll Kálmán tér között a Szilágyi Erzsébet fasoron közlekedő buszjáratokat ajánljuk. A 61-es villamos helyett a teljes vonalon villamospótló busz viszi az utasokat, amelyre a Széll Kálmán téren mind lent, a buszvégállomáson, mind fent, a Csaba utcában fel lehet szállni.
A megfelelő kapacitás biztosítása érdekében a villamospótló buszok az utasforgalomhoz igazodva egyes napszakokban a villamosoknál gyakrabban indulnak. Az M2-es metró, valamint a 4-es és a 6-os villamos menetrend szerint, zavartalanul közlekedik.
A teret érintő buszjáratok közül csak a 116-os busz és a 916-os éjszakai járat közlekedése változik kismértékben. A Széll Kálmán tér felújításának január 19-én (hétfőn) kezdődő, és várhatóan március elejéig tartó építési ütemében a teret érintő, azon áthaladó villamosjáratok csak az említett, az Attila út és a Krisztina körút kereszteződésénél, illetve a Szilágyi Erzsébet fasoron a Káplár utcánál kialakított ideiglenes végállomásokig járnak majd.
A január 19-étől érvényes közlekedési rendről hamarosan külön részletes tájékoztatást ad a BKK. A Széll Kálmán tér teljes rekonstrukciója 2016 tavaszára fejeződhet be, a felújítására mintegy nettó 5,3 milliárd forintos kormányzati, uniós és fővárosi forrás áll a Fővárosi Önkormányzat rendelkezésre.