Kőbe vésték az M0-ás újabb szakaszát
Kijelölte a kormány az M0-s autóút 10-es és 11-es út közötti szakaszának nyomvonalát – derül ki a Magyar Közlöny hétfői számából.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium korábbi tájékoztatása szerint az M0-s Magyarország legnagyobb igénybevételnek kitett gyorsforgalmi útja, amelyen a tranzitforgalom szinte teljes egészében áthalad, és az országon belüli forgalom jelentős része is érinti. Áteresztőképességének növelése ezért meghatározó eleme lehet a közlekedési feltételek javításának, a versenyképesség fokozásának.
A 10-es főút bekapcsolásával a körgyűrű gyorsforgalmi úttal kötne össze minden olyan utat, amely a fővárosba vezet. A fejlesztéssel Óbuda és lényegében a teljes budai oldal mentesülne a fővárost az Almásfüzitő-Esztergom-Dorog-Pilisvörösvár vonalról érő jelentős forgalomterhelés alól.
A nyomvonalat a helyi önkormányzat köteles települési rendezési tervében feltüntetni és nem dönthet beépítésre szánt területté nyilvánításról.
A szakasz megépítésének egyik akadálya a megfelelő nyomvonal kijelölése volt, a jogerős környezetvédelmi engedély szerint a körülbelül 8 kilométeres autóút több mint fele a felszín alatt vezetne. Így megoldható, hogy a beruházás ne érintsen lakott területeket, ne igényeljen a természeti kincsek állapotát és a kilátást rontó felszíni műtárgyakat, és ne zárja el a fővárost a Pilisből érkező friss levegőtől. A szükségszerű megoldás miatt a beruházás megvalósítása akár százmilliárd forintos nagyságrendű költséggel is járhat.
A tervezett ütemezés szerint a munkálatok legkorábban 2017-ben kezdődhetnének meg.