2013. augusztus. 30. 17:03 MTI Utolsó frissítés: 2013. augusztus. 30. 17:01 Közlekedés

Nemsokára háromsávos lesz az M0-ás az M7-es és az M5-ös között

Szeptember közepétől három forgalmi sávossá válik az M0-s körgyűrű az M7-es és az M5-ös autópályák között mindkét irányban, egy-egy leállósávval bővítve – közölte a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség. Az M0-s déli szektorán, a régió második legforgalmasabb autópályáján, sávonként körülbelül 25 ezer jármű halad át naponta.

Az M0-s körgyűrű M1-es és M5-ös autópályák közötti szakaszának eredetileg csak az egyik pályája épült meg, erre helyeztek - leállósáv nélkül - 2x2 haladó forgalmi sávot, középen beton elválasztó elemekkel.

A másik pálya építése az M7-es felől indult, legutóbb az 51-es főút és az M6-os autópálya közötti szakaszt adta át a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő. A hátralévő, új építésű, 6,3 kilométeres szakasz, vagyis az 51-es főút és az M5-ös autópálya közti részt szombaton adják át. Ekkortól az M0-s déli és keleti szektora között nem kell igénybe venni az M5-ös autópálya egy rövid szakaszát.

Loppert Dániel, a NIF kommunikációs vezetője elmondta: a legutóbb átadott - az 51. számú főút és az M6-os autópálya közti szakasz - teljes hosszában csak szeptember közepétől lesz kétszer három sávon járható. Az M5-ös felé már most kétszer három sávos a pálya, de az M1-es felé tartó ellenoldalon, a régi kétszer két sávot csak a jövő hónap közepére alakítják át három haladó és egy leálló sávossá. Addig itt két sávon halad a forgalom.

Az ígéretek szerint a magyarországi közútfejlesztéseket 2014-ben folytatják. Az M0-ásnak a M1-es és a tavaly nyáron átadott, M6-M7-es autópálya közötti szakaszát összekötő 2,7 kilométeres távon szintén ki kell bővíteni a kétszer két sávot a biztonságos közlekedéshez.

Hirdetés