Jövőre is őrült meleg lehet a szegedi trolikon, villamosokon
Alig van klimatizált villamos és troli Szegeden. A járműpark nagy része elöregedett járművekből áll, és ezekbe nagyon sokba kerülne klímaberendezést szereltetni. A Szegedi Közlekedési Kft. igyekszik nyáron a klímás járműveket forgalomba állítani, vagy jobb híján olyanokat, amelyeken van elhúzható ablak – írja a Délmagyarország.
A legforróbb napokon a nem klímás trolikon és villamosokon alig lehetett megmaradni Szegeden – olvasható a cikkben.
A Szegedi Közlekedési Kft. járműparkjában 44 villamos és 63 trolibusz van, ezekbe a nosztalgiajárműveket nem számolták bele.
A villamosoknál 9 járműben, míg a trolibuszoknál 22-ben van klímaberendezés. A klímával nem rendelkező Skoda trolibuszok átlagéletkora 25 év, a Tatra villamosok többségéé 25-30 év. Ezekbe nem lehet olyan egyszerűen klímát beépíteni, mert a klímacsatorna és egyéb műszaki egységek kialakításához a vázig le kellene bontani, majd visszaépíteni az érintett járműveket.
Ha ezt mégis megtennék, még akkor sem lenne vége a folyamatnak: mivel a jármű kialakítása megváltozna, a közlekedési hatósággal minden egyes járművet újra engedélyeztetni kellene. Így egy csuklós jármű klimatizálása 20-22 millió, míg egy szóló jármű klimatizálása 12-14 millió forintba kerülne. A cég egyelőre nem tervez ilyen átalakításokat.
Ehelyett nyáron igyekeznek a meglévő klímás járműveket forgalomba állítani, illetve ennek hiányában az elhúzható ablakokkal felszerelt járműveket kiadni – közölték.