Hírek hvg.hu 2015. október. 12. 20:31

Íme a világ egyik legrosszabb autója

Ha valaki azt gondolná, hogy a német autóipar csak jó autókat készíthet, akkor erre itt egy tökéletes ellenpélda.

Jó néhány háromkerekű, aszimmetrikus autót láttuk már, ám ezek közül minden szempontból kitűnik ez az egyedi, 1951-ben gyártott Hoffmann. És amikor azt írjuk, egyedi, azt szó szerint értjük, ebből az autóból ugyanis valóban csak egyetlen egy darab készült.

microcarmuseum.com

A Jalopnik készített tesztvideót a háromkerekű kocsiról, amin gyakorlatilag minden megvalósítás rossz. A készítője M. Hoffmann a második világháború után, 1949 és 1951 között dolgozott a járművön, amit a mai napig a Microcar Múzeum őriz az utókor számára.

microcarmuseum.com

A Hoffmann motorja egy 200 köbcentis, egyhengeres motor, ami mindössze 6,5 lóerőt szabadított az aszfaltra. A háromsebességes autó maximális sebessége 45 km/h-ra volt. Ugyanakkor nem emiatt akasztották rá a legrosszabb jelzőt.

microcarmuseum.com

Az autóba csak úgy lehetett beülni, ha az ember szó szerint behajtogatta magát, az ajtó ablakát pedig egy nadrágövhöz hasonlító szíjjal lehetett csak fel- és lehúzni.

microcarmuseum.com

Az üzemanyagtartály bemeneti nyílása a tetőn helyezkedett el, a tankhoz vezető cső pedig az utastéren át vezetett a tartályig.

microcarmuseum.com

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2025. január. 06. 09:30

MVM-terjeszkedés Romániában: a helyiek szerint Orbán most tolja be az országba Putyin trójai falovát

A magyar állami energiacég kivásárolja a német E.On-t Románia második legnagyobb gázcégéből. A helyi félelmek szerint, ha az üzlet lezárul, az MVM orosz gázzal fogja ellátni az ország háztartásainak csaknem felét, és ezzel nagyban erősödik Moszkva befolyása Bukarestben. A tranzakció 2025 első felében zárulhat, de még elkaszálhatják. Ennek az esélyét erősítheti az a sürgősségi rendelet, mellyel a román kormány megakadályozhatja a stratégiai fontosságú vállalatok “ellenséges” átvételét.