Az agyonkényeztetett kínai egykék menthetik meg az autóipart
Kína demográfiai átalakulása nagy lehetőségeket kínál a nyugati autógyártóknak. Az egygyermekes családmodellt támogató, korábbi kínai kormánypolitika nyomán sok-sok millió kínai ma harminc év alatti egyke, "hihetetlen erőforrásokkal" - mondta az amerikai Ford autógyár értékesítési igazgatója.
Jim Farley a hét végén a Dow Jones hírügynökségnek, a pekingi autószalon megnyitása előtt úgy fogalmazott: „Míg a harminc év alatti amerikaiak körében a diákhitel törlesztése vagy a munkanélküliség szűkíti a piacot, addig a harminc év alatti egyke kínai fiatalokat kiterjedt rokonság akarja erejét nem kímélve kényeztetni, drága ajándékokkal indítani az élet harcaiba”.
Éppen ezért a pekingi autószalonon kiállított modellek szemlátomást ezt a piacot célozzák meg. Több autógyár is kirukkolt városi terepjáró kupénak nevezett modelljeivel (SUV coupé). Ezek nagy teljesítményű városi terepjárók sportkocsitól kölcsönvett, csapott, áramvonalas tetővel. Ilyet hozott a német Mercedes és a BMW is - ezek a gyártmányok nem nagyon kelendők az Egyesült Államokban, ahol a piac idősebb, de Kínában jól fogynak - mondta a modell egyik úttörője, a BMW képviselője a hírügynökségnek.
Nem véletlenül a BMW tavaly szintén Kínában, a sanghaji autószalonon mutatta be először első SUV Coupé modelljét, amelyet Dél-Karolinában gyárt.