A tervek szerint 2014 első negyedévében érkeznek az első új hibridbuszok Kecskemétre. Összesen huszonöt ilyen járművet rendelt a város. A Mercedes-Benz Citaro G-ket az EvoBus mannheimi üzemében gyártják.
A buszokat uniós forrás segítségével szerzik be, a városnak öt százalékos önerőt kellett letennie, ami buszonként 8 millió forintot jelent. A teljes keret 4, 2 milliárd forint. A flotta első darabját nemrég tekintette meg Mannheimban Zombor Gábor polgármester – írja a Kecskeméti Hírhatár.
A cikk szerint nemcsak itthon, hanem a világon is egyedülálló, hogy egyszerre szereznek be és állítanak forgalomba huszonöt Mercedes hibridbuszt. Ebből a típusból világszerte egyelőre összesen 62 darab közlekedik, az egy városban lévő legnagyobb flotta is mindössze 12-15 darabos.
A kecskeméti környezetkímélő buszok 10 kilométert is képesek lesznek megtenni a dízelmotor használata nélkül. A járművön összesen négy elektromos kerékagymotor működik, amelyek lítium ion akkumulátorból nyerik az elektromos energiát, és fékezéskor képesek energiát visszatáplálni a rendszerbe.
A folyamatos energiaellátást generátor biztosítja, a motor működése azonban nem folyamatos, az akkumulátor töltöttségi szintjétől függően be- illetve kikapcsol. A négy elektromotor a jármű vezethetőségét is meghatározza: a szinte hangtalanul közlekedő, sebességváltó nélküli autóbuszon az utasok nem észlelik a váltás miatt jól ismert rándulásokat.
A buszoknak nagy utastere és kényelmes üléseik vannak, emellett kamerarendszer is működik majd a járműveken.