Újra nekifutnak a fővárosi midibuszok cseréjének
Nyílt közbeszerzési eljárást hirdetett a BKK az első kerületi önkormányzattal a fővárosi midibuszok cseréjéhez. 2,2 milliárd forintból, uniós források bevonásával szereznének be összesen tizenhat alacsonypadlós, környezetkímélő járművet, amelyek a budai Várban közlekednének.
A közbeszerzési eljárást szerdán írták ki. Ha sikeres lesz, körülbelül egy éven belül jelennének meg az új midibuszok – olvasható a BKK közleményében.
A járműbeszerzés kapcsolódik az első kerületi önkormányzat budavári rekonstrukciós projektjéhez, amelyet a kormány is jóváhagyott már.
Az együttműködés alapját az adja, hogy az önkormányzat érvényes támogatási szerződéssel rendelkezik a Budai Vár közlekedésének fejlesztésére vonatkozóan, és ez lehet az első sikeres kísérlet uniós forrásból autóbuszok beszerzésére – tették hozzá.
A követelmények között szerepel, hogy EEV vagy EURO 6 besorolású dízelmotorral vagy hibrid meghajtással rendelkezzenek az új buszok.
A BKV midibusz-flottája elöregedett, halaszthatatlanná vált a járművek cseréje. Egykoron kilencven ilyen jármű volt a vállalatnál, de mára csak harminc maradt, ráadásul ezek közül is csak 21-et tudnak naponta forgalomba állítani. Ugyancsak probléma, hogy a lepukkant midibuszok üzemeltetése sokba kerül és megbízhatatlanok is.
A szakemberek megvizsgálták, hogy megérné-e visszaállítani a midibuszokat azokon a vonalakon, amelyeken korábban szólóbuszokkal pótolták a kieső járműveket. Megállapították, hogy jelenleg egy negyven darabos midi járműállomány fenntartása lenne indokolt, de akár hatvan darabos flotta üzemeltetése is racionális lehet Budapesten.
A Budai Vár buszainak cseréjével párhuzamosan versenyeztetési eljárás folyik más hegyvidéki (Rózsadomb, Gellérthegy, Testvérhegy, Budafok) midibuszok cseréjére is, illetve szintén uniós forrásokból a Vár további autóbuszai esetében elektromos midibuszok beszerzését is tervezik – olvasható a közleményben.