2013. augusztus. 12. 09:13 MTI Utolsó frissítés: 2013. augusztus. 12. 09:41 Hírek

Így tettek alacsonypadlóssá egy öreg BKV-buszt

Elkészült a BKV első, valóban akadálymentesített 200-as Ikarusa. Egy régi járművet nemcsak felújítottak, hanem át is alakítottak: a busz alacsonypadlós hátsó peront és elektromos működtetésű ajtókat kapott – írja az Indóház.hu.

Egy hasonlóan átalakított jármű már évek óta közlekedik Budapesten, de nehézkesen lehet feljutni az utastérbe kerekesszékkel, mert a kihajtható rámpa túl meredek.

A most elkészült utódban viszont egy teljesen lépcsőmentes hátsó peront alakítottak ki, így a busznak ez a része elvileg egyenértékű egy normál alacsonypadlóssal. A hangsúly az elvilegen van, hiszen itt, a busz hátuljában, utazás közben nem lehet a legkomfortosabb érzés a szűk veremben pattogni – fogalmaznak a cikkben.

Nem ez az egyetlen újdonság: a busz ajtóit is kicserélték elektromos mozgatásúra, amihez teljesen új, nagyobb üvegfelületű ajtószárnyak párosultak. Emellett újak az ülések, kijelzőket szereltek fel, az ablaküvegeket pedig sötétítettre cserélték le.

A felújítás körülbelül 12 millió forintjába került a BKV-nak, amiből 1-1,5 millió forint volt a tervezés költsége, 2 millió forint pedig az ajtók ára, így értelemszerűen több kocsi hasonló átalakítása esetén ez az ár akár alacsonyabb is lehetne.

Hirdetés
hvg360 Serdült Viktória 2024. november. 28. 10:09

Felesleges kényeskedni a függetlenség miatt – a bírókat képviselő OBT elnöke a kormány alkujáról

Két lehetőség volt: vagy nincs pénz, vagy pedig van, de akkor alá kell írni a papírt – így magyarázta a HVG információi szerint egy belső értekezleten Szabó Péter, az Országos Bírói Tanács elnöke, miért ment bele a kormány diktálta megállapodásba. Beszédének több forrásból hozzánk eljutott átirata szerint azt mondta, felesleges kényeskedni a bírói függetlenség miatt.