Hírek MTI 2012. június. 04. 11:23

Eltűnhetnek a Babetták Szlovákiából

Eltűnhetnek a szlovák utakról jövőre a rendszám nélküli kisrobogók a közúti közlekedésről szóló törvény egyik módosítása miatt - írta a pozsonyi Új Szó hétfőn.

A segédpedálokkal felszerelt kisrobogók - amelyek még évtizedekkel a rendszerváltás után is a posztszocialista országok közutjainak jellegzetes résztvevői - azért kerülhetnek ki a forgalomból, mivel 2013 januárjától már ezeket a járműveket is rendszámtáblával és karosszériaszámmal kell ellátni, aminek költsége viszont meghaladja a "Babetták" értékét is.

Babetta
Wikipedia

Míg az ilyen típusú mopedek piaci ára 100 és 200 euró között mozog, addig az új szabványhoz való igazítás költségei elérhetik a 300 eurót is.

"Az alvázszám megfelelő feltüntetése körülbelül 120 euróba kerül, két műszaki ellenőrzésre is el kell vinni a robogót, ami együtt további 100 eurót jelent. 25 euró a rendszámtábla kiadása, s mivel a törvény azt is előírja, hogy ez a rendszámtábla a mopedeken meg legyen világítva, további 50 eurót kell félretenni erre a kisebb műszaki beavatkozásra" - írja a pozsonyi lap.

A kisrobogók tulajdonosai aláírásgyűjtésbe kezdtek a jogszabály módosítása miatt. Amikor Csehországban - a helyi KRESZ módosítása miatt - korábban hasonló problémával találkoztak a robogók tulajdonosai, sikerült kivételt kapniuk. A szlovák közlekedési tárca mérlegeli a felvetéseket.

 

 

Hirdetés
hvg360 Ballai Vince 2024. december. 23. 17:30

150 millió légy egy csapásra – indul az első hazai lárvagyár, amelyről Áder János is szuperlatívuszokban beszél

Euró tízmillókból épült fel Magyarország első lárvafarmja, ahol légylárvák milliárdjainak segítségével állítanak elő prémium minőségű fehérjét szerves melléktermékekből. Ki fogja felvásárolni tonnaszám a lárvákat? Mitől fenntarthatóbb a rovarfehérje a hagyományosnál? Mit keres egy híresen rovarfób ország exállamfője a lárvagyár átadóján? Egyáltalán, hogyan hizlalják a takarmánylárvát? Ez a gyáravatás más volt, mint a többi.