A flották tartják lélegeztetőgépen az autópiacot
Tavaly tízből hét gépjárművet cégautóként helyeztek üzembe Magyarországon, a flotta- és gépjárműkezelő LeasePlan Hungária Zrt. szerint a cégautó vásárlások tartják életben a magyar gépjárműpiacot.
A társaság közleménye szerint a flottaautók iránt kevésbé csökkent a vállalatok kereslete, mint ahogy a magánszemélyek újautó vásárlásainál ez megfigyelhető. A magyarországi új gépkocsik piacát drasztikus visszaesés jellemezte 2010-ben is. A korábbi, szintén gyenge évben még 70 ezernél több gépjármű talált gazdára, míg tavaly már csak 52 ezer új autót helyeztek forgalomba. Az elmúlt két évben vezető piaci szereplők eladásai is közel egyharmaddal csökkentek.
A tavalyi év legnagyobb vesztese a Suzuki volt, amely - a fénykorában értékesített több tízezer Swift és egyéb modelljeihez képest – a 2009-es eladásainak is csak valamivel több, mint a negyedét érte el Magyarországon. Kicsivel több, mint 2000 darab forgalomba helyezett autójával az értékesítési rangsorban tavaly a 8. helyre szorult vissza a Suzuki, amely az idei első félévben tovább rontott helyezésén.
A negyedével zsugorodott magyar újautó piacon a Skoda az Octavia típusával, a Renault a Fluence-cel, a Dacia pedig elsősorban a Dusterrel tudott növekedést produkálni. A LeasPlan leszögezi: szinte minden márka esetében a vállalati autók értékesítéséé volt a főszerep. Az összes jelentős gépkocsi gyártó közül mindössze négy – a Honda, a Chevrolet, a Kia és a Mazda – adott el valamivel több, bár a darabszámot tekintve nem számottevő autót magánszemélyeknek, mint vállalatoknak. A legjelentősebb vállalati túlsúly a Fordnál figyelhető meg, ahol 86 százalék ez az arány, de a top 5 márka esetében is a gépkocsik több mint 70 százalékát vállalatok vásárolják.
Tavaly a LeasePlan Hungária által kezelt flottákban minden negyedik forgalomba helyezett gépkocsi a Ford modelljei közül került ki, míg a Skodával és az Opellal együtt az első három helyezett autógyár adta a teljes beszerzési volumen közel kétharmadát. Az idei első félévben ugyanakkor a cégnél jelentősen, közel két és félszeresére nőtt a Renault értékesítési részesedése 2010-hez képest.