Új szisztémával szűrnék ki a túlsúlyos tehergépkocsikat
A mérések alapján a nehézgépjárművek átlagosan 8 százaléka túlsúlyosan közlekedik, fokozott ellenőrzéssel az okozott kár csökkenthető, a túlsúlybevétel növelhető, az ellenőrzést automata mérőállomások végezhetnék - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerdán arra hivatkozva, amit Schváb Zoltán közlekedésért felelős helyettes államtitkár gy budapesti konfrencián mondott.
Az úthálózatot védené - többek közt - a nehézgépjármű-forgalom elterelése és a túlsúlyos járművek kiszűrése - mondta a helyettes államtitkár. A több mint 30 ezer kilométeres országos közúthálózat felületépségét vizsgálva mindössze 18 százalékuk sorolható a jó és megfelelő kategóriákba. Miközben a frissen átadott autópálya-szakaszokat is tartalmazó főhálózaton valamelyest kedvezőbb a helyzet, a mellékhálózat nagyobbik hányada azonnali beavatkozásra vár.
Az ASSET-projektben javasolt többfunkciós mérőállomások legcélszerűbben a nagy forgalmú gyorsforgalmi utakon (M0, M1, M3) vagy a forgalmasabb dunai, tiszai átkelőhelyeken lennének elhelyezhetők - jelentette ki a helyettes államtitkár. Az ASSET-Road közlekedésbiztonsági, infrastruktúra- és környezetvédelmi projekt az Európai Unió Hetedik Kutatásfejlesztési Keretprogramjában valósul meg 2008-tól 2011-ig. A projekt teljes költségvetése 8,12 millió euró, ebből a támogatás összege: 6,15 millió euró. A projekt célja a közúti közlekedésbiztonság javítása és az infrastruktúra védelme fejlett érzékelők integrált alkalmazásával.