Hírek MTI 2011. április. 27. 13:35

A legmegbízhatóbb autók az ADAC 2010-es listáján

A német autóklub az ADAC 2010-es meghibásodási kimutatása szerint változatlanul a német autók vezetik az autómárkák megbízhatósági listáját. Hat járműkategóriából ötben német autó szerezte meg az első helyezést.

Különösen a középkategóriában jeleskedtek a német gyártmányok: a BMW X3-asa áll az első helyen, a Mercedes C-osztály a másodikon, a BMW 3-as a harmadikon, a Mercedes SLK a negyediken, és az Audi A4 az ötödiken. Az első nem német modell csak a lista hatodik helyén jelenik meg: a Nissan Qashqai, de a következő két helyen is német autó áll, mégpedig a VW Tiguan és a Mercedes CLK. A kilencedik helyen áll a Skoda Octavia, míg a VW Passat kettővel lejjebb, a tizenegyedik helyen.

BMW X3
BMW

Az alsó-középkategóriban pedig BMW 1-es szériája vezeti nagy előnnyel a listát, a második helyen az Audi A3 áll, a harmadikon viszont a Peugeot 308. A Mercedes B- és A-osztálya után a hatodik helyen a Toyota Auris következik, majd a VW Golf, a Seat Leon/Toledo, a VW Eos, a tízedik helyen a VW Caddy és a tizenegyediken a Renault Scénic.

A felső középkategóriát és a felső kategóriát az Audi A5 vezeti, a BMW 5 a második, az Audi 6 a harmadik, és a Mercedes E-osztály a negyedik helyen áll. A lista egyetlen nem német tagja a Volvo S60/S70/S80/V70 modellcsalád, amit aztán ismét német modellek követnek.

A kompakt kategóriát a Mini vezeti, majd a Peugeot 207, a Mitsubishi Colt, az Opel Meriva, a Nissan Note, a Skoda Roomster és a hetediken a Dacia Sandero következik. A VW Polo csak a tizedik, az Opel Corsa pedig a tizenegyedik helyen áll, míg a Suzuki Swift a tizennyolcadikon. A kisautók közül a Toyota Aygo áll a megbízhatósági lista élén, nyomában a Fiat 500, a Peugeot 107 és a Fiat Panda modell.

Az ADAC meghibásodási listáját a hiba természete szerint az akkumulátorhibák vezetik, a második helyen pedig a járműelektronikai problémák állnak. Ez a két kategória teszi ki az összes meghibásodás 54 százalékát. Az ADAC értelmezése szerint az autótulajdonosok a nagy áramfogyasztó berendezések, az ülésfűtés, a légkondicionáló és hasonló berendezések karbantartására ügyelnek a legkevésbé, mégpedig az autó növekvő korával fordított arányban.

A meghibásodások 23,4 százaléka a motorvezérléssel, kilenc százaléka pedig magával a motorral volt kapcsolatos, Az üzemanyag- ellátási hibák 6,6 százalékban, a fűtés- és klímaberendezések hibái 5,4 százalékban jelentkeztek.

Az ADAC "sárga angyalai" 4,25 millió alkalommal szálltak ki 2010-ben meghibásodott autót javítani. A meghibásodási lista összeállításához ebből kizárólag egy- és hatéves autókra kiterjedően 500 ezres reprezentatív mintát emeltek ki. A mintavételben csak olyan modellek szerepelnek, amelyeket legalább három egymást követő éven keresztül lényeges változtatások nélkül gyártanak, és egy évben legalább 10 ezret helyeztek belőlük forgalomba Németországban.

Hirdetés
Élet+Stílus hvg.hu 2024. november. 30. 10:00

„Elájult, és akkor jött rá, hogy valami nem stimmel” – Kösz, jól: kiégés és stressz a magyar munkahelyeken

<strong>Milyen személyiségjegyek jellemzik a munkamániásokat, és mi lehet az oka, hogy Magyarországon a civil szférában dolgozik a legtöbb munkafüggő</strong>? Mennyire az egyén, és mennyire a munkáltató felelőssége, ha a munkamánia eluralkodik, és függőséggé, kiégéssé válik? <strong>Mi a közös Karácsony Gergelyben és Donald Trumpban?</strong> A Kösz, jól vendége volt Kun Bernadette pszichológus és Merész István, az Allianz-Trade vezetője.