Vad autóvásárlásba kezdtek az oroszok
Oroszországban 77 százalékkal bővült az új autók eladása márciusban éves szinten. Az eladások megugrását a roncsautóprogram is segíti.
Oroszországban 77 százalékkal nőtt az új autók eladása márciusban, februárban a növekedés 80 százalék volt, januárban pedig 72 százalék. Márciusban már a tizenharmadik egymást követő hónapban nőtt az eladás - közölte az Oroszországban működő nagy külföldi cégek szövetsége, az Associaton of European Businesses (AEB) pénteken. Oroszországban 517 304 új autót adtak el az idei első negyedévben az egy évvel korábbi 292 437 gépkocsival szemben. A szervezet azzal számol, hogy az idén 2,24 millió új autót értékesítenek Oroszországban, a tavalyi 1,9 millió után, ami 30 százalékos bővülés volt a megelőző évhez képest.
Az eladások tavalyi növekedéséhez lényegesen hozzájárult az Oroszországban március 8-án elindult roncsprémium program, aminek a célja a belföldi autóipar fellendítése volt. Aki tízéves, vagy annál idősebb autóját leadta a roncstelepen, az 50 ezer rubelt (1700 dollárt) kap új gépkocsi vásárlására.
A programra - amelyet eredetileg csak 2010. november 1-ig terveztek - 270 millió eurónak megfelelő összeget szánt akkor a kormányzat. A Kommerszant című orosz lap csütörtöki jelentése szerint azonban Vlagyimir Putyin kormányfő rendeletet írt alá a program idei év végéig történő meghosszabbításáról. A kormány további közel 126 millió eurót bocsát rendelkezésre erre a célra.