Friss statisztikák szerint, egy amerikai irodai dolgozó átlagban 121 emailt kap naponta és az átlagos kinyitási arány 34%. Ebben az áradatban könnyen elveszhet a mi értékesítési vagy kapcsolat felvétel céljából írott emailünk. Miként érhetjük el azt, hogy megkereséseink mégis célba érjenek?– Horváth Gábor írása.
Mindannyian úgy gondoljuk, hogy nem tartozunk a spammelő értékesítők közé. Természetesen nem, azaz a szándékunk nem ez. Ennek ellenére, rengeteg meglévő ügyfélre és potenciális leadre gyakorolhatjuk azt a nem kívánt hatást, és lehet az az érzésük velünk kapcsolatban is – hogy feleslegesen terheljük postaládáját.
Hogyan kerüljünk el ezt, és érjük el azt, hogy el is olvassák, mi több, reagáljanak is értékesítési vagy kapcsolatfelvételi célzatú emailjeinkre?
7 tipp, amivel növelhetjük elérésünket:
1. Minőségi szemlélet a mennyiségi helyett. Lehet, hogy ki akarunk küldeni 50-100 kapcsolatfelvevő emailt naponta, ám nem maga a kiküldés a cél, hanem az, hogy el is olvassák és érdemben reagáljanak rá.
2. Kezdeményezzünk párbeszédet röviden, egy erős szakértői állítással, és egy erre vonatkozó kérdéssel. Pl. „Tapasztalatunk szerint, ma a piacon csak digitális megoldásokkal kísért fejlesztő programok állják meg a helyüket. Ön milyen mértékben használja ezeket az eszközöket?”
3. Végezzük el a házi feladatunkat! „Készüljünk fel” az ügyfélből levelünk elküldése előtt, ne kérdezzünk rá olyanra, amit két kattintással kideríthettünk volna a honlapjáról vagy egy fórumról.
4. Hivatkozzunk egy aktuális történésre az ügyfél életéből, és fűzzük fel mondandónkat erre! Pl. „Láttam a honlapjukon, hogy az új termékeikkel a középvállalatokat célozzák meg. Érdeklődnék, hogy milyen módszerrel tervezik felkutatni ezt az ügyfélbázist?” Lehet ez egy aktuális kutatás, program vagy referencia eset, ami érdekes és releváns lehet az ügyfél számára. Pl. „Friss 2017-es kutatásunkban éppen az Önök célcsoportjáról állapítottunk meg fontos tényeket, szívesen megosztom Önnel ezeket az eredményeket.”
5. Legyünk személyesek! Használjuk a nevét, jelezzük neki, mikor és hol találkoztunk vagy hallottunk róla korábban, ám ne untassuk őt azzal, hogy saját magunkról beszélünk neki.
6. Időzítsük a következő levelünket akkorra, amikor az ügyfél megnyitja vagy továbbküldi az első leveledet, illetve amikor éppen tesz valamit a közösségi vagy online térben, és reagáljunk erre pár órán belül, amikor még jól időzített a reakciónk. Ekkor még érzékenyebb, befogadóbb állapotban találhatjuk meg, mint ha ettől függetlenül, mi magunk határoznánk meg azt, hogy mikor keressük meg levelünkkel.
7. Adjunk a partnernek egy konkrét felhívást a következő lépésre, legyen az egy találkozó, egy válasz egy kérdésre, vagy bármi egyértelmű cselekvés.
Minden ügyfél vagy szituáció különböző, így folyamatosan új és adaptív módszereket kell kieszelnünk arra, hogy beazonosítsuk a legjobban működő kommunikációt az ügyfelekkel. A fenti 7 tipp azonban jó kiindulási pont lehet ahhoz, hogy kontaktjainkból végül aktív lead-ek váljanak.
A szerző Horváth Gábor, a Krauthammer Magyarország senior tanácsadója és trénere.
Szeretne többet megtudni a legfrissebb értékesítési trendekről, és fejleszteni sales-tudását?
Kattintson, és böngéssze át Értékesítés a 21. században című szemináriumunk programját!
Az oldalon elhelyezett tartalom a HVG Szemináriumok & Konferenciák közreműködésével jött létre, amelynek előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.