Hogyan célozzuk a lehető leghatékonyabban potenciális vásárlóinkat? Ebben lehet segítségünkre a remarketing, ami nem valami titokzatos csodafegyver, „csupán” egy olyan eszköz, amely célzottan találja meg és látja el információval a mi termékeinkre, szolgáltatásunkra valóban kíváncsi közönséget. Íme 6 kihagyhatatlan remarketing tipp, amivel ez valóban sikerülhet.
Általában egy webshop látogatóinak csak kis százaléka vásárol első látogatáskor (átlag 0,5-2%), valamivel több iratkozik fel hírlevélre (átlag 5-20%), de a túlnyomó részt sarkon fordulnak, és vásárlás nélkül távoznak. Nem feltétlenül kell azonban, hogy ez így is maradjon! Ma már van egy olyan megoldás, amivel nemcsak visszatérésre, de akár vásárlásra is ösztönözhetjük látogatóinkat. Oldalunk korábbi látogatóit, korábbi vásárlóinkat remarketing hirdetéssel az AdWords és a Facebook rendszerében is meg tudjuk célozni. Így további – nem elhanyagolható – esélyt kapunk az ügyfélszerzésre. Fehér Márton az Online Marketing Akadémia alapító trénerének tapasztalatai szerint sok esetben megduplázza a megrendelések számát ez a megoldás, de átlagosan 20-30%-kal növeli az eladásokat.
A remarketing olyan hirdetési megoldás, ami lehetővé teszi, hogy meg tudjuk állapítani a felhasználóról, járt-e már korábban a honlapunkon, sőt azt is tudhatjuk róla, mely aloldalainkat nézegette, ezért sejthető, hogy mely termékünk vagy szolgáltatásunk után érdeklődött már korábban. A legtöbb vállalkozás esetében hatékonyan használhatók a remarketing hirdetések, különösen ott, ahol nem azonnal döntenek az érdeklődők a vásárlásról.
Hasznos remarketing tippek:
- Alapmegoldás, hogy a különböző aloldalainkat megtekintőknek külön hirdetünk. Vagyis, amelyik termékünk, vagy termékkategóriánk után érdeklődött a felhasználó, azzal kapcsolatos hirdetésünkkel célszerű, hogy találkozzon.
- A követés kezdetének beállítására ideális lehet, ha a vásárlás, vagy látogatás után 30 nappal indulnak el a hirdetéseink, amelyeket 30 napig futtatunk. Célunk az, hogy korábbi ügyfeleink megint nálunk vásároljanak, korábbi látogatóink pedig visszatérjenek. A felhasználó még lehet, hogy nem tudja, hogy szüksége lesz pl. új nyomtatópatronra, de amikor kifogy, már ott lesz a szeme előtt hirdetésünk. Ha korábban elégedett volt velünk, biztosan visszatalál hozzánk újra.
- Ha bizonyos termékeinkhez kiegészítőket is kínálunk, akkor upsell célból hirdethetünk azokra, akik megvették már egyik termékünket. Pl.: egy felső kategóriás fényképezőgép vásárlása után 1 hónapig a kiegészítők (állvány, objektív, vaku, hátizsák, stb.) ajánlataival érjük el őt!
- Megjeleníthetünk más és más tartalmú hirdetéseket azon a felhasználóknak, akik már feliratkoztak pl. a hírlevelünkre, és azoknak, akik még nem a feliratkozóink, tehát kevésbé ismernek minket.
- A remarketinggel nagyon könnyű túlzásba vinni egy-egy felhasználó elérését, így fontos, hogy ahol lehet, állítsunk be gyakoriságkorlátot, azaz naponta elég csak néhányszor megjeleníteni a hirdetéseinket az érdeklődőknek, nem kell őket folyamatosan zaklatni a nap minden percében, mert ellentétes hatást váltunk ki.
- A remarketing nem csak eladási célú hirdetések esetében előnyös megoldás, de egy tudatos tartalommarketinget folytató vállalkozás „tartalomterjesztő motorja” is lehet.
Tudjon meg többet a remarketing és tartalommarketing kapcsolatáról Fehér Mártontól a HVG április 29-i Tartalommarketing konferenciáján.
A konferencia részleteiről bővebben ITT olvashat.
Az oldalon elhelyezett tartalom a HVG Szemináriumok & Konferenciák közreműködésével jött létre, amelynek előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.