BrandChannel Jobline.hu 2017. október. 30. 15:28

Álláskeresés: A kíváncsiságunk a legfontosabb szempont a kiválasztóknak?

Az álláshirdetésekben felsorolt elvárások, a munkaköri leírásban foglalt tevékenységi köröknek való megfelelésen túl álláskeresőként arra is figyelnünk kell, hogy a munka iránti valódi érdeklődésünket, szenvedélyünket is megmutassuk a kiválasztóknak. Tegyük ezt az első helyre, hiszen csak ebből ismerhetnek meg minket igazán.

Munkaköri leírás, önéletrajz, majd újra a leírás, végül a motivációs levél – minden álláskereső számára ismerős ez a rengeteg ablak a laptop képernyőjén, és a köztük való folyamatos oda-vissza ugrálás. Ám míg a munkaköri leírások kétségtelenül kulcsfontosságú információkat tartalmaznak, ugyanolyan fontos egyéb más támpont számbavétele is azért, hogy kiemelkedjünk a megannyi jelölt közül.

Pontosan ez az, amikre az Amazon bátorítja a jelentkezőit. Miriam Park, az Amazon toborzási igazgatója elárulta, hogy a vállalat olyan pályázókat keres, akik „ravaszul kíváncsiak” és akik valóban törődnek a cég ügyfeleivel. Park tanácsai nyomán a Recruiter összegyűjtött néhány tippet a potenciális munkáltatóink lenyűgözésére. Tegyük félre a munkaköri leírást, és fókuszáljunk az aktuális cégre. Íme hogyan:

1. Tegyük magunkat a megoldás részeivé

Ha csak azért keresünk állást, hogy legyen miből kifizetnünk a számlákat, hamar rá fogunk jönni, hogy sajnos ez nem az a motiváció, amiért a toborzók annyira odáig lennének. A munkáltatók olyan szenvedélyes alkalmazottakat keresnek, akik értéket adnak a küldetésüknek, cégkultúrájuknak.

A LinkedIn 2017-ben készült globális kiválasztási trendeket vizsgáló jelentésében a toborzók 39%-a mondja azt, hogy a felvétel minősége a teljesítmény legértékesebb mutatója. Ez annyit jelent, hogy az álláskeresés sikere azon múlik, mennyire vagyunk képesek meggyőzni a kiválasztót arról, miért mi vagyunk a legjobbak. Ezt pedig úgy tehetjük meg, ha a vállalatban jelen lévő probléma megoldásának részévé tesszük magunkat. Mit is jelent ez pontosan?

Tudjuk meg, hogy a cég számára mi a legértékesebb. Fordítsunk különös figyelmet az önkéntes munkákra vagy a jótékonysági eseményekre, amelyeket a cég magáról feltüntet a honlapon vagy a közösségi oldalon. Utóbbi platformról azt is megtudhatjuk, hogyan viszonyulnak az ügyfelek a céghez.

E források alapján soroljuk fel azokat a problémákat, amelyeket a vállalatnak valószínű kezelnie kell. Ezután vegyük számba, hogy képességeink és tapasztalataink miként segíthetnek ennek megoldásában. Az Amazonnak például az a célja, hogy a legjobb ügyfélszolgálatot nyújtsa. A vállalaton belüli bármely munkakörhöz pályázó jelentkezőnek meg kell mutatnia, szeret és tud-e segíteni az embereknek, illetve hogyan teljesült ez az előző munkahelyén.

BUDAPESTI ÁLLÁSOK                                                 KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK                                    PÉNZÜGYES ÁLLÁSOK

IT ÁLLÁSOK                                                                  KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÁLLÁSOK                                                          FIZIKAI MUNKÁS ÁLLÁSOK

2. Mutassuk meg kíváncsi oldalunkat

„Aki kíváncsi, hamar megöregszik” – tartja a mondás, de álláskeresőként ez nem érvényes igazság. A munkaadók ugyanis azt szeretnék, ha nemcsak abban lennénk érdekeltek, hogy sok szabadnapot és jó fizetést kapjunk, hanem abban is, hogy minél többet megtanuljunk. A kíváncsiság ezt jelenti. Ezt a vonásunkat úgy tudjuk megmutatni, ha az interjú előtt mélyre ásunk a cég történetében.

Ha a cég a közelmúltban mérföldköveket ért el, kérdezzük meg az interjúztatót, hogyan jutottak el idáig, és milyen munkavállalói tulajdonságok tették lehetővé ezeket a sikereket. Ha meg tudjuk mutatni, hogy sok szempontból kíváncsiak vagyunk a vállalatra, akkor azzal egyben azt is felmutatjuk, hogy nemcsak a saját, de a cég jó működésébe is szeretnénk fektetni.

3. Vállaljunk felelősséget a szerepünkért

Ne essünk abba a kísértésbe, hogy csupán arról beszélünk, milyen képességeink segítenek majd a munkaköri leírásban foglalt feladatok ellátásában. Fontos, hogy azt is megmutassuk, a feladatok végrehajtásánál többre vagyunk képesek. A kiválasztók olyan embereket keresnek, akik minden egyes szerepért felelősséget tudnak vállalni, amit elvállaltak.

A kiválasztók úgy tudnak a leginkább megbizonyosodni felelősségvállalási képességünkről, ha példákat hozunk a múltból. Gondoljunk vissza azokra a helyzetekre, amikor túlmentünk a kötelességünkön a cégünk érdekében, segítettünk a kollégáinknak. Mondjuk el, milyen feladatokat láttunk el, mit tanultunk a tapasztalatokból.

Ha szeretnéd a lehető legtöbbet kihozni a karrieredből, vagy a munkahelyváltáson gondolkodsz kövesd a Jobline facebook oldalát további tippekért!

 

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!