Szürreális "szférikus tragédia" hétköznapi témákkal és forradalmi indulattal – a Vízityúk a Kamrában
Az őrült zseni Stanislaw Ignacy Witkiewicz százéves drámája a művészet értelmét feszegeti, miközben maga a teljes élet, annak minden árnyalatával.
Az őrült zseni Stanislaw Ignacy Witkiewicz százéves drámája a művészet értelmét feszegeti, miközben maga a teljes élet, annak minden árnyalatával.
Igenis lehet jó tanács egy színésznek, hogy „ne játsszál!" – derül ki a sorozat befejező epizódjából. Tasnádi Bence idézi fel, hogy milyen kemény pillanat volt Olaszliszkára látogatni az ottani tragédiáról készült darab bemutatója után. Hogy állnak a színészek a bulival és egyáltalán mit jelen az, hogy naptárból berúgni? És miért utasította vissza Ujlaki Dénes Gobbi Hilda ajándékát, Zolit és Évát?
Második felvonásnak hívják azt az éttermet a semmi közepén, ahol négy személy sorsa keresztezi egymást.
Nincs meglepő fordulat: előre tudni, hogy a történet a főhős halálával ér véget, és kiderül, Vlagyimir Putyin reménytelen helyzetbe taszította Oroszországot és Ukrajnát.
Évtizedes javulás után már második éve nő a szegénység által fenyegetett magyarok aránya. Az időseknél drámai a romlás.
Minden filmen nyomot hagyhat az eredménye a vitának, amelytől most egész Hollywood zeng: lassan már semmiség lesz egy elhunyt színészt megjeleníteni a vásznon. Ez viszont komoly etikai kérdéseket vet fel, miközben a jogalkotók próbálnak lépést tartani a technológia fejlődésével.
Úgy áradnak a genetikai örökséggel súlyosbított sorsú Gonda Jánosnak, a magyar jazzoktatás megteremtőjének magánéleti emlékei Szántó T. Gábor A jazzprofesszor című regényében, ahogy az improvizáció árad a legendás komponista, zongoraművész fő zenei műfajában.
Az ukrán támogatásról szóló döntés ellógása minden korábbi példánál jobban mutatja, hogy a Tiszának nincs külpolitikai stratégiája. Ha Magyar Péter mégis megnyilvánul ilyen ügyekben, mondataiban gyakran a Fidesz gondolatai köszönnek vissza.