Káosz a távolsági közlekedésben – Lázár János távol tartja a hozzáértőket a terület irányításától

7 perc

2022.12.01. 07:30

Petíciókkal ostromolják polgármesterek és civilek a közlekedési tárca új vezetőjét, mert több ezer család életét nehezíti meg a MÁV és a Volánbusz december 11-étől életbe lépő új menetrendje. De ez csak az egyik zavaros ügy a Palkovics László és Vitézy Dávid távozása után átalakuló távolsági közlekedésben.

Gyakorlatuk van már a Galga mentieknek abban, hogyan kell kijárniuk, hogy a körülményekhez képest kényelmesebb legyen az életük. A Pest megyei kisváros, Aszód és a környező települések 30-40 ezer embernek adnak otthont, ám munkát és iskolát sokan csak Budapesten találnak. Az ingázásra a távolsági busz bizonyult optimálisnak, mert a megállói elérhető közelségben vannak a lakóhelyektől, és az M3-ason még a dugók ellenére is kiszámítható ütemben érnek be Budapestre.

Pár éve a helybélieknek éppen azért kellett harcolniuk, hogy a Volánbusz megbízhatatlan alvállalkozója helyett más üzemeltesse a járműveket, úgyhogy az ingázók Facebook-csoportja már megvolt, és a sikerélmény is, hiszen a négy évvel ezelőtti akció óta megelégedéssel nyugtázhatták, hogy 45-50 perc alatt mindenki beér a munkahelyére vagy a sulijába. Most viszont egy tollvonással éppen ezeket a buszokat akarják elvenni tőlük. A probléma nem kuriózum, hasonló cipőben járnak például a gyöngyösiek is.

A petíció címzésénél viszont bajban voltak, hiszen a közlekedési ágazat irányítóját éppen elsöpörte az a kormányátalakítás, amely Palkovics László lemondásával vette kezdetét. Amint kiderült ugyanis, hogy az új felállásban Lázár Jánoshoz kerül a közlekedési államtitkárság, Vitézy Dávid szélsebesen ugyancsak távozott.

Palkovics László tudósi hitelét is alááshatta politikai vandalizmusa

Szakmai előélete alapján bizakodni lehetett abban, hogy az államtitkár, majd miniszter a rábízott területeken valóban hasznos, építő munkát végez, de ez illúziónak bizonyult.