A NER luxusgépe is csak hosszabb várakozás után tudott leszállni Ferihegyen
Sztrájk helyett csendben kezdtek forgalomlassításba a légi irányítók, mert a vonatkozó törvény csak nehezíti a jogérvényesítést, a közvélemény maguk mellé állítására pedig alig van esélyük.
Még a Mészáros Lőrinc által is előszeretettel használt Bombardier luxusrepülőgép is csak a szokásosnál több körözés, azaz hosszabb várakoztatás után tudott leszállni a ferihegyi repülőtéren, de a kényszerű kacskaringózás inkább a fapados járatokat érintette.
A jelek arra utalnak, hogy a hazai légiforgalmi irányítók be nem jelentett forgalomlassító sztrájkkal szálltak hadba a munkáltatójuk ellen, objektív tényező ugyanis nem indokolta a jelenséget.
A forgalomlassítás nem veszélyes, sőt a létező legbiztonságosabb módja nemhogy a sztrájkolásnak, de a munkavégzésnek is. Úgy zajlik ugyanis, hogy a munkavállalók betűre pontosan betartanak minden szabályt, és maximálisan teljesítenek minden biztonsági előírást.
Vagyis valójában nem is lassítják a forgalmat, hanem csak nem gyorsítják.