Kevesebb jegyautomata lesz a BKK-nál, mégis ádáz harc dúl az üzemeltetésükért

4 perc

2021.07.27. 12:00

A járvány miatt sokkal többen váltottak mobilbérletet, ezért építi le jelentősen jegyautomata parkját a BKK, 2023 után pedig új szoftvert akar, mivel a mostani azé a cégé, amelyikkel az e-jegyrendszer miatt összerúgta a port. A régi partner T-Systems nagyon szeretne nyeregben maradni.

A robotok elveszik az emberek munkahelyét, a szoftverek pedig még a robotokét is. Ez történik most a fővárosi közösségi közlekedésben, a BKK-nál, amely éppen új üzemeltetőt keres a jegyautomata-rendszeréhez. A nyílt uniós közbeszerzési kiírás szerint azonban 2022-től legfeljebb 320 géppel kívánják üzemeltetni a hálózatot, miközben jelenleg 372 automatája van a cégnek. Vagyis jelentős, 14 százalékos leépítésre készülnek.

A pandémia hatására ugyanis nőtt az elektronikus értékesítési csatorna (vagyis a mobilbérletek) részaránya

– közölte a vállalat a HVG-vel. A fővárosi közlekedésszervező nem csak a gépek körében hajt végre leépítést: nemrég bezártak két ügyfélközpontot, a rákosmenteit és az Örs vezér téri gombánál található pénztárat. Az indok ugyanaz volt, mint a gépleépítésnél: hatékonyságnövelés.