Senki sem tudja, milyen lesz az új Bubi, de jó eséllyel olyan, mint a régi
A BKK vagy maga sem gondolta végig, vagy hadititokként kezeli, hogyan képzeli el megújuló közbringarendszerét. Mindenesetre egy furcsa közbeszerzési eljárás végén a régi üzemeltető egyik fele lesz az új üzemeltető.
Egy teljes ágazat és több mint kétezer jármű esett ki a fővárosi közösségi közlekedésből, amikor november végén leállt a közbringarendszer, a Bubi. Pedig a járványhelyzet és a kedvezményes árú bérlet miatt éppen újra népszerűek lettek az amúgy valóban elavult, kényelmetlen, így kihasználatlan zöld drótszamarak. November végével járt le az üzemeltetési szerződés, a Budapesti Közlekedési Központ pedig úgy döntött: nem hosszabbít, hanem pályázatot hirdet, és új alapokra helyezi a rendszert. A BKK tavaszi újraindulást ígér, azonban nagyon úgy tűnik, valójában nem tudják, pontosan milyen lesz az új Bubi, a közbeszerzést konkrét elképzelések nélkül írták ki. Azt viszont sejthették, ki lesz a nyertes.
Harmadával több bringát kell villantania a Bubi következő üzemeltetőjének
Tavaly már csak egy évre hosszabbított szerződést a BKK a közbringarendszer eddigi működtetőjével, így új közbeszerzést írt ki.