Külön platformot indít az Amazon a fenntartható termékeknek
Az online áruházban külön jelennek majd meg a környezettudatos termékek, hogy ezzel ösztönözzék a vásárlókat a fenntarthatóbb opció választására.
Műanyagmentes szilárdsamponok és organikus gyerekruhák: az Amazon egy új, a fenntartható termékeket listázó platformot indít, hogy ezzel ösztönözze a brit és az európai vásárlókat abban, hogy környezetbarát termékeket válasszanak – írta a Guardian. A platformon terveik szerint több mint 40 ezer, tanúsítvánnyal rendelkező termék lesz elérhető.
Terveik szerint kifejezetten kisebb, európai gyártók termékeit kínálják majd és az oldalon extra információkat is találnak majd a vásárlók a termékek fenntarthatóságáról és környezeti lábnyomáról.
Az új oldal szeptemberben indult az Amerikai Egyesült Államokban és a következő hetekben indítják el az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban és Spanyolországban.
A világ legnagyobb online kereskedőjét számos kritika érte az elmúlt években a cégnél keletkező hatalmas mennyiségű csomagolási hulladék miatt, tavaly pedig egy olyan, új csomagolást mutattak be, amit nem is lehet újrahasznosítani.
A környezetvédők nem örültek túlzottan az Amazon bejelentésének, hiszen szerintük a 40 ezer termék csupán a jéghegy legcsúcsa, miközben az becslések szerint csak Európán belül több millió terméket kínál a cég.