GVH: Szabályt sértett az Unilever iskolamosdó-felújítással kapcsolatos reklámja

1 perc

2018.12.20. 15:01

A hatóság szerint a cég megsértette a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát, mivel a hirdetés a szokásosnál nagyobb érdeklődést váltott ki az iskolások szülei részéről.

Megsértette a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát az Unilever Magyarország Kft. a 2015-2017. évi Domestos iskolamosdó-felújítási programjaival kapcsolatos hirdetéseivel – közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), hozzátéve: a jogsértés kimondása mellett eltekintettek az egyéb jogkövetkezményektől.

A versenyhivatal szerint az Unilever a vizsgált időszakban tisztességtelenül közvetített olyan üzenetet, hogy a termékvásárlásonkénti 5 forintos fogyasztói hozzájárulásoknak szerepük volt a jótékonysági programban.

A hatóság szerint a vállalkozás ugyan lebonyolította a felújítási programot, és a fogyasztói hozzájárulások értékének becsléséhez egy elismert piackutató cég adatait használta fel, azonban a kommunikációban azt sugallta, hogy a fogyasztók közvetlen, egyedi hozzájárulása számít, miközben az értékesítési adatok nyilvántartása, összesítése alkalmatlan volt minden egyes vásárlás regisztrálására.

A GVH kiemelte, hogy a vállalkozás üzenetei az átlagosnál is élénkebb érdeklődést válthattak ki a programban érintett iskolákhoz kötődő gyermekek családtagjai, ismerősei – kiemelten a kisgyermekes anyák – részéről. A hatóság ezért különösen kiszolgáltatottnak tekintette a hirdetések célcsoportjainak egyes tagjait.

Az Unilever cikkünk megjelenése után reagált a GVH döntésére


"Az Unilever Magyarország Kft. vitatja a Gazdasági Versenyhivatal szóban forgó határozatát, hiszen meggyőződésünk, hogy a program megtervezése során jóhiszeműen, felelősen, kellő alapossággal jártunk el. A Gazdasági Versenyhivatal olyan állítást talált megtévesztőnek, amelyről a Fővárosi Törvényszék korábban megállapította, hogy az jogszerű és tisztességes volt. Jelzésértékű, hogy a Gazdasági Versenyhivatal bírságot nem állapított meg az Unileverrel szemben.

Szeretnénk hosszú távon támogatni ezt a jó ügyet, ezért a következő években is folytatjuk a Domestos Iskolamosdó Felújítási Programot. Az ideivel együtt, a négy év során az Unilever támogatásával, valamint a programba bevont partnereink önkéntes munkájával és adományaival már 19 vidéki általános iskola mosdóit újítottuk fel, közel 100 millió forint értékben. A Domestos továbbra is elkötelezett amellett, hogy javítson a gyermekek higiéniás körülményein, és ösztönözze őket a helyes tisztálkodási szokások elsajátítására"- írják a hvg.hu-nak eljuttatott állásfoglalásukban.