Egy helyi lap szerint mindez nyílt titok a szállítmányozó szektorban, hiszen így tudnak több pénzért dupla műszakot vállalni.
Egyre nagyobb a közfelháborodás Kínában, ugyanis az ország egyik legnagyobb élelmiszercége, a Sinograin költségcsökkentés céljából köztes takarítás nélkül, ugyanabban a tartálykocsiban szállította az üzemanyagot és a háztartási olajat, számol be a CNN. Mindez természetesen komoly veszélyt jelent a fogyasztók egészségére is.
Kedden a kínai élelmiszer-biztonsági hivatal vizsgálatokat jelentett be, és komoly büntetéseket ígért azon vállalatok számára, amelyek ezzel az eszközzel élnek.
A Beijing News állami lap szerint nyílt titok volt a szállítmányozó szektorban, hogy a kocsik dupla műszakot vállalnak, és felváltva visznek kémiai folyadékokat és szójababolajat, szirupot vagy háztartási olajat.
A botrány kifejezetten érzékenyen érintheti Hszi Csin-pinget, ugyanis az elnök korábban sarkalatos kérdésnek nevezte az élelmiszer-biztonságot, kijelentése szerint ez összefügg a nemzeti stabilitással, és sikeres felügyeletét a kormány kormányzási képességének próbájának nevezte.
Simon Anita: A hulladék értékes tud lenni, érdemes ezt kihasználni
Új mentalitásra van szükség a hazai hulladékgazdálkodási piacon, amelyet alaposan megrostál majd az elkövetkező egy-két év, véli az Alteo szakértője. Vélemény.
A kormány akkor tiltja be, amikor már magától is megdögleni látszik a műhús
Könnyen lehet, hogy végnapjait éli a piaci csodának indult mesterséges húspiac: amíg a műhúsoknál továbbra is várat magára az áttörés, a növényi alapú alternatívát gyártó cégeknél rövid időn belül töredékükre estek a részvényárak. A folyamatnak több oka van, a piaci szereplők ezzel együtt optimisták, és a bátor befektetőknek a mostani szintek akár jó belépési pontot is jelenthetnek, ha épp akad elkölteni való pénzük. Lehet, hogy hazai célpontokat nem találnak, mivel a kormány újonnan bejelentett tervei szerint a teljes szegmenst betiltaná.