A sétányt már tavaly februárban át kellett volna adni.
Újabb érdekes lombkoronasétányra hívta fel a figyelmet Hadházy Ákos Facebook-oldalán kedd délelőtt. A független képviselő posztjában a Normafa erdejében "kis magyar Stonehenge-ként" álló betonkockákat és egy hatalmas betonteknőt mutat.
A terveket hosszas, civileket is bevonó egyeztetés előzte meg, ami Hadházy szerint egyébként jó, de az nem világos, hogy egy erdőt miért kell szétbetonozni.
A teknő mindenesetre a tervezett lombkorona tanösvény "fejépülete" lenne, a kockák pedig a sétány tartóoszlopainak beton alapjait adnák. Az építkezést 2021. októberében kezdték, és 2022. februárjában már át is kellett volna adni a beruházást.
Mint Hadházy rámutat: a betonozás kivitelezője ugyanaz az Archibona Kft. volt, mely rendszeresen megnyeri a 12. kerület által kiírt építkezési tendereket. Erről a gyakorlatról lapunknak korábban a Magyar Kétfarkú Kutya Párt elnöke, Kovács Gergely mesélt, aki 2019 ősze óta a 12. kerület önkormányzati képviselője is.
"Vicceseket akartam mondani, aztán korrupciófeltárogatás lett" - Kovács Gergely a HVG Teraszon
Iszonyatosan túlárazottak a közbeszerzések a Hegyvidéken - állítja a Kétfarkú Kutya Párt elnöke, aki tavaly ősz óta a XII. kerület önkormányzati képviselője is. Kovács több konkrét esetet is említ, közte egy 100 méteres utat, ami 60 millióból épült, miközben egy ugyanekkora szakaszt 2 millióért csináltattak meg a lakók.
Az Archibona három közbeszerzésen összesen 2 milliárd forintot nyert a beruházásra a Kisfaludy program keretében, az utolsó összeg Hadházy szerint 40 milliós volt, állagmegóvásra. Hadházy szerint lehet, hogy direkt nem fejezték be a sétányt, inkább az önkormányzati választás előttre tartogatják.
A Kutyapárt még áprilisban látogatta meg a teknőt, akkori posztjukban azt írták, a beruházás Lázár János listáján is a "felülvizsgálandó" körbe került.
Simon Anita: A hulladék értékes tud lenni, érdemes ezt kihasználni
Új mentalitásra van szükség a hazai hulladékgazdálkodási piacon, amelyet alaposan megrostál majd az elkövetkező egy-két év, véli az Alteo szakértője. Vélemény.
Minden, amit eddig tudunk a dél-koreai repülőgép-katasztrófáról
Szemtanúk a leszállást megelőző robbanásról számoltak be.