Ha valóban jönnek a környezetbarát üzemanyagok, akkor többet kell fizetni a repülőjegyekért, és emiatt minden valószínűség szerint csökken majd az utazóközönség - írja a Fenntartható Repülés című jelentés, melyet a BBC ismertet.
70 százalékkal csökkenti a károsanyag-kibocsátást a fenntartható üzemanyag, melyet jórészt mezőgazdasági hulladékból állítanak elő, de ez sokkal drágább, mint a jelenleg használatos üzemanyag.
A drágább repülőjegyek sok embert elriaszthatnak, de a Fenntartható Repülés – melynek többek közt tagja a British Airways, a Heathrow vagy akár az Airbus – jelentése szerint így is 250 millió utasra lehet majd számítani 2050-ben. Nagy-Britannia a világ harmadik legnagyobb repülőhálózatával rendelkezik, ezért a zöld átmenet számára lehetőségeket is kínál.
A londoni kormány is jelentős összegekkel támogatja a zöld átmenetet ezen a téren: öt új gyár épül Nagy-Britanniában, amely környezetkímélő üzemanyagot állít elő repülőgépek számára. Mind az öt épülő gyár jelentős állami támogatást élvez – írja a BBC.
Az USA elszipkázhatja a cégeket
A jelentés felhívja a figyelmet arra, hogy az új amerikai adókedvezmények arra ösztönözhetnek sok európai céget, hogy inkább az Egyesült Államokban állítson elő környezetet kímélő üzemanyagot a légiipar számára.
Mark Harper közlekedési miniszter kijelentette, hogy „ez a kormány elkötelezett az új technológiák és üzemanyagok fejlesztésének támogatásában a repülés terén is. Jelentős haszna lesz annak, ha a repülési ágazattal együtt hajtjuk végre a zöld átmenetet.”
Hogy lesz zéró kibocsátás 2050-ben?
Kétéves akciótervet jelentett be hétfőn a brit kormány ezzel kapcsolatban. Eszerint 2030-ban már a repülőgépek 10 százalékban a környezetkímélő üzemanyagot használják majd, és 2050-re ez száz százalékra emelkedik.
165 millió fontos állami támogatást kap az az öt gyár, amely előállítja a környezetet kímélő repülőgép-üzemanyagot – számolt be az airport-technology portál a hétfői rendezvényről, melyen a brit kormány megígérte: hosszú távú garanciákat is nyújt majd a cégeknek, melyek a környezetkímélő üzemanyagot előállítják a repülőgépeknek Nagy-Britanniában.
Simon Anita: A hulladék értékes tud lenni, érdemes ezt kihasználni
Új mentalitásra van szükség a hazai hulladékgazdálkodási piacon, amelyet alaposan megrostál majd az elkövetkező egy-két év, véli az Alteo szakértője. Vélemény.
Szorgosan szedegetjük a folyókból, de sok állam nem akarja elengedni a műanyagokat, amelyek szép lassan az agyunkra mennek
Halogatják a megállapodást a műanyagok visszaszorításáról az ENSZ tagállamai, miközben egyre inkább átjárják környezetünket, sőt már szervezetünket is a mikroműanyagok. Sokszor meglepően nagy koncentrációban jelennek meg hazai vizeinkben, a szakértők aprólékosabb szennyvíztisztítást, nagyobb odafigyelést és egységes mérést szorgalmaznak, ami még a jövő zenéje. Addig maradnak a folyótakarítási akciók, amelyekből minden korábbinál többet szerveztek tavaly. Mind a műanyaggyártásnál, mind a folyótakarításnál kulcskérdés, hogy a forrásnál kellene kezdeni a munkát.