Átadták pénteken a Budapest-Balaton kerékpárút első szakaszát Etyeken. Az átadón egy miniszter, két államtitkár és fideszes országgyűlési képviselők is magasztalták a 2,6 milliárdos fejlesztést.
Miniszter, államtitkárok és fideszes országgyűlési képviselők is nyeregbe pattantak pénteken, amikor átadták a Budapest-Balaton kerékpárút első, Budapest és Etyek közötti szakaszát. Feltűnő, hogy a budapesti kerékpáros fejlesztéseket rendre kritizáló kormányzat olyannyira a szívügyének érzi a Balaton felé vezető új kerékpáros útvonalat, hogy az átadón az MTI híradása alapján megjelent
- Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter;
- Menczer Tamás külügyminisztériumi államtitkár, egyben Pest megye 2-es számú, a bringaút által érintett választókerületének fideszes képviselője;
- Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős államtitkár;
- Tessely Zoltán, Fejér megye 3-as számú (a bringaút által szintén érintett) választókerületének fideszes országgyűlési képviselője.

Ráadásul beszédeket is mondtak. Gulyás Gergely például kijelentette, hogy
a koronavírus járvány alatt mindannyian láttuk, hogy milyen jó az, amikor valakinek van lehetősége a szabadban sportolni, és most pedig arra is fel kell készülnünk, itt a háború árnyékában, hogy mi van, ha nincsen olaj. A bicikli mind a kettőre megoldást nyújt.
Menczer Tamás annak örült, hogy az útvonal választókerületének két települését, Budaörsöt és Biatorbágyot is érinti, Révész Máriusz a kerékpárutak építésének a fontosságát hangoztatta annak a kormányzati célnak a megvalósulásában, hogy 2030-ra Magyarország a legélhetőbb országok közé tartozzon, Tessely Zoltán pedig Budapest-Balaton kerékpáros útvonal további szakaszairól beszél.

A kerékpárút műszaki jellemzőiről Juhász Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. útfejlesztési igazgató-helyettese beszélt, illetve a NIF Zrt. is kiadott egy közleményt. Eszerint:
- a most átadott szakasz 23 kilométeres, és Budapest közigazgatási határától Etyek közigazgatási határáig ér;
- a kivitelezés során több mint 9 kilométernyi önálló kerékpárút épült;
- 11,5 kilométeres szakaszon földutakat burkoltak le, táblákat helyeztek ki és felfestették a burkolati jeleket;
- a kerékpárút 3,3 méter széles;
- 292 fát ültettek el mellette;
- júniusban helyezik forgalomba;
- összesen 2 649 459 075 forintot fizetett ki a NIF Zrt. a Strabag Építő Kft., a Colas Út Építőipari Zrt., a Colas Közlekedésépítő Zrt. és a KM Építő Kft. által elvégzett munkákért.
A kerékpárút építését még 2017-ben jelentette be Révész Máriusz, aki akkor 2019-re ígérte a befejezést, ehhez képest most adták át az első, 23 kilométeres szakaszát.

Simon Anita: A hulladék értékes tud lenni, érdemes ezt kihasználni
Új mentalitásra van szükség a hazai hulladékgazdálkodási piacon, amelyet alaposan megrostál majd az elkövetkező egy-két év, véli az Alteo szakértője. Vélemény.

A Strabag építi a Budapest-Balaton bringaút bevezető szakaszát
A kormány akkor tiltja be, amikor már magától is megdögleni látszik a műhús
Könnyen lehet, hogy végnapjait éli a piaci csodának indult mesterséges húspiac: amíg a műhúsoknál továbbra is várat magára az áttörés, a növényi alapú alternatívát gyártó cégeknél rövid időn belül töredékükre estek a részvényárak. A folyamatnak több oka van, a piaci szereplők ezzel együtt optimisták, és a bátor befektetőknek a mostani szintek akár jó belépési pontot is jelenthetnek, ha épp akad elkölteni való pénzük. Lehet, hogy hazai célpontokat nem találnak, mivel a kormány újonnan bejelentett tervei szerint a teljes szegmenst betiltaná.