Az USA az akkumulátorokban lévő lítium és egyéb fémek újrafelhasználásával igyekezne biztosítani az elektromos autók gyártásához szükséges anyagokat a Kínával folytatott versenyben.
Joe Biden amerikai elnök stratégiai célkitűzése, hogy az USA az e-autók gyártása terén a világ vezető hatalma legyen. Ennek a tervnek fontos eleme az akkumulátorokban lévő lítium és más fémek újrahasznosítása, ami nélkül az elképzelés sikere kétséges lehet.
A lítium, kobalt és más alapanyagok hiánya súlyos akadálya lehet az e-autók gyártásának, ezért Biden ez év elején több tanulmányt is rendelt a kérdésről, és az első részletek a napokban kerülhetnek nyilvánosságra – jelezték washingtoni tisztviselők. Az amerikai kormány másik elképzelése, hogy támogassa azokat a technológiai megoldásokat, amelyek révén az akkumulátorokba kevesebb kell a kérdéses fémekből.
A demokraták célja, hogy 2030-ra az USA-ban gyártott autók többsége már elektromos legyen, sőt tíz évvel még később pedig már csak villanyautók közlekedjenek az utakon.
Az akkumulátorokhoz szükséges anyagok lelőhelyeinek jelentős része kínai kézben van, a reciklálás ezért is stratégiai jelentőségű az USA számára. Az újrahasznosító üzemek építését a beruházások és a kutatás támogatásával szeretné elérni a Biden-kormányzat. A cél pedig az, hogy a használt akkumulátorokban lévő lítium és más anyagok újrahasznosítása terén is globális éllovas legyen.
Újrafelhasználás nélkül az e-autó-forradalom révén csak az USA-ban 8 millió tonna akkumulátorhulladék kerül szemétre 2040-ig. Egy amerikai jelentés szerint viszont a reciklálással a villanyautók akkumulátoraihoz 2040-ig szükséges új lítiumforrások bányászatát 25, a kobaltét és a nikkelét 35, a rézét pedig 55 százalékkal lehetne csökkenteni.
Simon Anita: A hulladék értékes tud lenni, érdemes ezt kihasználni
Új mentalitásra van szükség a hazai hulladékgazdálkodási piacon, amelyet alaposan megrostál majd az elkövetkező egy-két év, véli az Alteo szakértője. Vélemény.
Nem drága, vagány és élvezi a terepet: teszten a vadonatúj Dacia Duster
Nemcsak aszfalton, hanem sárban és hóban is rendesen meghajtottuk a teljesen új Dacia Duster összkerékhajtású csúcsmodelljét. Vázoljuk, hogy mit tud az elődjénél kívül-belül sokkal menőbb román SUV.