Az ízléstelen viccet gyorsan törölte az angol PureGym, de ezzel már nem tudta megelőzni a felháborodást.
Az Egyesült Királyság egyik legnagyobb edzőterem-hálózata igencsak kínos perceket okozott magának, miután a lutoni és a dunstable-i termük közös social media menedzsere valamiért úgy gondolta, jó ötlet viccelődni a feketék rabszolgaságán, ráadásul épp a fekete történelem hónapjának számító októberben.
A reklámozott edzésforma a “12 év rabszolgaság” nevet kapta, utalva ezzel az Oscar-díjas filmre az amerikai rabszolgatartásról, és tizenkét különböző mozgásszériát mutatott be.
Ha ez nem lett volna elég, a Facebookról azóta már letörölt szöveg azt üzente: a rabszolgaság nehéz volt, és ez is az.
A PureGym közfelháborodást észlelve gyorsan törölte a reklámot, és heves elnézéskérések mellett hangsúlyozta, minden termük maga gondoskodik a közösségi médiájáról, ezért véletlenül sem szeretnék, ha a teljes teremlánccal azonosítanák őket.
A Munkáspárt képviselője, Sarah Owen az edzőterem példájával illusztrálta, miért is van szükség a fekete történelem hónapjára, és a Black Lives Matter mozgalomra is.