Néhány órával az után, hogy Irán bejelentette, átadja a január 8-án Teherán mellett lelőtt ukrán utasszállító fekete dobozait Ukrajnának, ugyanaz az iráni illetékes bejelentette, a perzsa állam inkább maga vizsgálja meg az adatrögzítőt.
„Irán megpróbálja saját maga megvizsgálni a január 8-án lelőtt ukrán utasszállító feketedobozait - jelentette vasárnap az IRNA állami hírügynökség, cáfolva azokat az értesüléseket, amelyek szerint a berendezéseket átadnák Ukrajnának. Kanada, amelynek 57 állampolgára halt meg az iráni légvédelem által tévedésből lelőtt repülőgépen, és a többi ország is, amelynek állampolgárai voltak a 176 áldozat között, felszólították Iránt a pontos vizsgálatra, és szorgalmazták, hogy a gép repülési adatait, illetve a pilótafülkében elhangzó beszélgetéseket rögzítő berendezéseket külföldön vizsgálják meg. Ottawa szerint az adatrögzítőket Franciaországba kellene küldeni.
„Megpróbáljuk leolvasni a feketedobozokat itt Iránban. Ha nem sikerül, további lehetőségként felmerül még Ukrajna és Franciaország, de eddig még nem született döntés arról, hogy más országba küldjük őket" - mondta az IRNA-nak Haszan Rezaifár, az iráni polgári repülési szervezetnek a balesetek kivizsgálásáért felelős igazgatója.
A Tasznim félhivatalos iráni hírügynökség szombaton azt jelentette, hogy a feketedobozokat Ukrajnába küldik. Rezaifár akkor még azt mondta, hogy a súlyosan megrongálódott berendezéseket nem tudják Iránban megvizsgálni, mert a hatóságoknak nincsen az adatok letöltéséhez szükséges szoftverük, ezért Ukrajnába vagy Franciaországba küldik őket. Egyelőre nem tudni, hogy az iráni légiközlekedési hatóság miért másította meg a döntését.
A Cnn emlékeztetett arra, hogy Irán eleinte tagadta, hogy az iráni légvédelem lőtte volna le a gépet, ám amikor kiderült, hogy a nyugati titkosszolgálatoknak több bizonyítékuk is van, Teherán több napos késéssel beismerte a tévedést. A két Tor M1-es rakétát nem sokkal az után indították, hogy a perzsa állam rakétatámadást intézett két, amerikai katonáknak is otthont adó iraki támaszpont ellen, s valószínűleg a légvédelem ellenséges légijárműnek tartotta az utasszállítót.