Nyilván nem szeretnék, ha lelőnék a gépeiket.
A Lufthansa már törölte a Frankfurtból Teheránba induló pénteki járatát. Csütörtökön pedig visszafordította egyik már úton lévő utasszállítóját.
A Norwegian norvég légitársaság a nap folyamán közölte, hogy biztonsági megfontolásokból Dubajba induló, illetve az onnan érkező járatai egyelőre elkerülik az iráni légteret.
Svédország közlekedési hatósága pedig bejelentette, hogy felfüggesztette az Iran Air iráni légitársaság engedélyét, hogy járatokat indítson a skandináv országba. "Ennek oka a tragédia és a polgári repülés biztonsága körül kialakult bizonytalanság" – olvasható a hatósági állásfoglalásban. A svéd külügyminisztérium pénteken közölte, hogy a lezuhant ukrán gépen a skandináv ország 17 lakosa, köztük hét svéd állampolgár vesztette életét. Ann Linde külügyminiszter a történtek gyors, pártatlan és átlátható kivizsgálását követelte.
A MAU ukrán légitársaság Teheránból Kijevbe tartó járata szerda reggel felszállás után, azt követően zuhant le, hogy már elérte a 2400 méter repülési magasságot. A Boeing 737-800-as típusú gép fedélzetén utazók közül senki sem élte túl a becsapódást. Összesen 176-an haltak meg a gép 9 fős ukrán személyzetével együtt.
Csütörtökön több nem megnevezett amerikai kormányzati tisztségviselő azt állította, hogy az ukrán utasszállító repülőgépet az iráni légvédelem lőtte le közvetlenül az után, hogy felszállt a teheráni repülőtérről. Az amerikai bejelentéseket követően Justin Trudeau kanadai miniszterelnök állt a sajtó elé azzal a bejelentéssel, hogy Ottawának is vannak saját forrásból olyan hírszerzési információi, amelyek alapján "nagy valószínűséggel" egy iráni föld-levegő rakétával lőtték le az ukrán gépet, de lehet, hogy nem szándékosan. Boris Johnson brit miniszterelnök szintén úgy nyilatkozott a BBC-nek, vannak olyan információk, amelyek alapján arra lehet következtetni, hogy rakétatalálat érte a gépet.
Teherán azonban tagadja, hogy a gépet iráni rakétatalálat érte.